1 Laatst bewerkt door Nicolette77 (27-11-2011 08:48)

Onderwerp: Verpakking taart voor afleveren

Hoi,

Regelmatig zie ik op de site prachtige taarten die mooi in cellofaan zijn ingepakt, echt cadeautjes! Vind het veel leuker om zo te overhandigen, maar ik geef de taart altijd mee in een doos, hoe doen jullie dat?
Dacht eigenlijk altijd dat het toch wel praktischer is (m.b.t. bewaren) om de taart in een doos te doen?

Groetjes Nicolette

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
http://www.linascakeshop.nl

Re: Verpakking taart voor afleveren

Hallo,
Ik laat bij de hornbach hardbord zagen. Ik heb dan volgens mij 8 plankjes van 30 x 30 cm voor 1, 40   (zoiets hoor, het is iig heel goedkoop)
Dat plankje pak ik in met cadeaupapier en daarover heen celefaanfolie (action  :thumb: )
Daar de taart op (wel een beetje icing eronder tegen het schuiven) en dan een groot stuk folie uitrollen daar de taart op en dan inpakken, mooi lintje erom en klaar is ....euh... de taart.

3

Ik heb ook liever dozen ivm vocht. Want cellofaan ademt niet en als ie dan terug in de koelkast gaat is er ook geen manier om dat te doen...

:Y  die 30 x 30 past gewoon in de koelkast

5

Ik ben bang dat de folie aan de fondant blijft plakken en daardoor de taart kapot trekt,of heb ik het mis?

groetjes yvon

6

Ik gebruik ook regelmatig gel voor versiering, dan is folie echt geen optie.
Dus ik kies voor een veilige doos  :Y

Have a Nice day!

7

PS: je zou natuurlijk ook de doos in folie met strik kunnen inpakken, heb je beide hihi

Have a Nice day!

8

Ligt eraan hoe hoog de taart is. Als deze in een doos past doe ik dat, anders in folie. Ik zeg er wel altijd bij dat de taart zonder folie in de koelkast moet, ivm vocht en plakken. Maar meestal maak ik een vulling die buiten de koeling kan.....

9

ik doe het in een doos met venster... zodat hij ook met doos in de koelkast kan. maar dat is persoonlijk denk ik omdat het mij prettiger lijkt...

het ziet er wel heel mooi uit in cellofaan!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

10 Laatst bewerkt door Dot (30-11-2011 23:31)

als je hem met cellofaan inpakt zoals je hier vaak ziet, kan hij wel met folie en al in de koelkast, want dat is aan de zijkant open; dus dat wel of niet ademen is niet van toepassing. Wat wel gebeuren kan, is dat het folie tegen de taart aan komt, dus daar moet je even op oppassen.

Maar ik zet regelmatig een alvast ingepakte taart in de koelkast en het gaat altijd goed.

Groetjes, Dorothea.