1

Onderwerp: stutten stapeltaart

hallo allemaal,

Binnenkor gaan wij onze eerste stapeltaart maken om te kijken of dit zal gaan lukken. Het is een taart voormijzelf voor een kerstborrel. Nu heb ik op verschillende sites en de forums van deleukstetaarten.nl informatie ingewonnen en hieruit kwam naar boven dat je je taart het beste kunt 'stutten' met dowels of maisstokjes. Nu kan ik nergens maisstokjes vinden en dowels wel. Maar waar ik dus zo benieuwd naar ben is hoe dat dan gaat als je de taart aansnijd, want dan kom je die stokjes toch tegen? Dan hebben de mensen die een stukje van de taart snijden tich een stokje in hun taart? Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is of wel?

Groetjes,
Priscilla en Carola (CapriCakes)

2

Re: stutten stapeltaart

Maisprikkers hebben ze bij de Albert Heijn onder andere.

En ja, je komt de stokjes tegen tijdens het snijden maar dan kan je ze er zo uitwippen en de taart serveren.

Succes!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Als je niet te hoog stapelt (2 lagen), dan kun je ook kiezen om chocoladesticks of kitkat of iets dergelijks te gebruiken als douwels. Dat is dan gewoon een lekker extraatje voor degene met dat stukje ;)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

SweetTooth schreef:

Als je niet te hoog stapelt (2 lagen), dan kun je ook kiezen om chocoladesticks of kitkat of iets dergelijks te gebruiken als douwels. Dat is dan gewoon een lekker extraatje voor degene met dat stukje ;)

haha da's ook wel een leuke ja! Ik ga wel eens een keer rondkijken en kijken wat me t beste lijkt. MAar bedankt voor de tip!

5

Ik gebruik altijd knetter-chocolade-stokjes van de smurfen. Heeeerlijk om die tegen te komen in je taart ;)
En bij (bijna) elke supermarkt te krijgen.

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..