1 Laatst bewerkt door Tom Poes (10-07-2012 09:01)

Onderwerp: Huwelijksbootje!

Hoe combineer je:
- ze hebben elkaar leren kennen op roeien
- hij doet in 3Dfotografie en 3Dbrillen
- zij houdt van yoga
- het logo van haar bedrijf is ying-yang
- ze wonen op een woonark
- ze hebben een poes Pluisje die graag naar de voorbij zwemmende watervogels kijkt
- hun trouwkaart met ook weer een roeiboot en een patrijspoort

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQEHTEHO.jpg
Wat een lief toetje hè? En wonder boven wonder,goed gegokt, ze had bruine ogen :Y! Met betrekking tot de jurk en het pak had ik voorkennis ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6XHV6TV.jpg
En de gom had, weer goed gegokt (die Facebookfoto's zijn zo klein :D), blauw ogen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B7DCITJR.jpg

Wéér een taart met stress :mad: ! Niet zozeer de tijdsdruk aanvankelijk, al rommelde ik wel net iets te lang door, maar nadat ik de foto's had gemaakt en me klaar wilde gaan maken voor vertrek wilde ik de taart nog even een poosje in de koelkast zetten en met dat ik dat doe verzakt ineens de hele onderste taart :( ! Als de sodemieter eerst de bovenste 2 taartjes eraf gezet en toen ook de taart met de streepjes en de scheefgezakte maisprikkers eruit en vervangen voor een dikke stok die ik gelukkig ook nog had... En ondertussen belde de ceremoniemeester dat het allemaal wat sneller ging :s ! Hijgend de auto in dus uiteindelijk!
Lang verhaal kort: uiteindelijk kwam alles goed en heel op de bestemming aan en was iedereen reuze enthousiast!
Oorzaak van de ramp? Ik denk toch een te slappe vulling waardoor de lagen in de taart erg graag van elkaar wilde glijen. Bovendien heb ik denk ik de verkeerde botercreme gepakt, die met minder boter door de meringue zodat dat wellicht ook te weinig tegendruk gaf, al 'bulkte' de vulling niet..
En 'spelende vrouw' wat heb je nou geleerd? Altijd dikke stokjes gebruiken, zeker in de onderste laag. Stevigere vullingen en dus eigenlijk het liefste een botercreme en zeker niet meer deze bavarois die ik (heel handig, dat wel, in grote rollen bij de Sligro kocht). Lekker is 'ie ook: ik had een laagje aardbeienbavarois en een laagje witte chocoladebavarois met extra witte chocoladestukjes, en dan nog afgewisseld met 2 laagjes viervruchtenjam :P!

Maar op een dag zoals vandaag ben ik toch erg blij dat ik er niet mijn beroep van heb gemaakt! Terwijl je dat dan wel weer de hele tijd om je heen hoort....:)!

Mijn grote inspiratie was trouwens de maritieme taart van Wietske en Annette van Felicitaartjes! Dank jullie wel dames!

zie pagina 2 voor een 'jaar-later-reactie van het bruidspaar'

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Huwelijksbootje!

Wauw! Geweldig! Toevallig had ik vorige week ook een bruidstaart met een bootje en katten.
Wat een stress als je taart dan opeens gaat inzakken!! Een bruidstaart nog wel. Maar dat heb je even heel goed gefixt, complimenten hoor! Ik kan me de stress voorstellen, maar het is uiteindelijk een supertaart geworden!

3

Vergeet de stress en geniet na van het resultaat.

Het is een superbruidstaart. :Y  :thumb:
Met gave details, o.a. idd een lief toetje.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

4

Wauw wauw wauw, super  :thumb:

5

Wat een hoop wensen om op een taart te moeten verwerken. Maar ik vind 'em prachtig geworden! :Y En het bruidspaar in hun bootje is echt enig!

6

wauwie!!!!

7

Wauw Top Poes, een plaatje!!!!! :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

hij is gaaaaaf  :Y  :thumb:

9

Geweldig zo'n taart met een heel verhaal. En het bootje met het bruidspaar vind ik echt formidabel!!!

10

Geweldig!!!! Die taart dan he .... die stress rondom 't bezorgen is toch altijd wat minder fijn :s. Gelukkig heb je 't allemaal netjes weten te corrigeren  :thumb:

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

11

prachtige taart en super uitgewerkt wat betreft de persoonlijke punten van het bruidspaar.
ik vind een bruidstaart altijd stress  :s

12

Knap verwerkt, al die wensen! En wat een leuk bootje met twee mooie mensen erin  :Y

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13

Ik vind 'm echt helemaal leuk!!! Goed gedaan!!! :Y

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

14

Wat een leuke taart  :Y  en wat heb je de wensen er goed in verwerkt  :thumb:
Een bruidstaart is zo leuk om te doen  :Y , maar de stress die er bij komt kijken is stukken minder  :nooo.
Ik ben altijd weer blij als de taart heelhuids is afgeleverd  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

Wat een geweldige taart zeg, zo mooi geboetseerd!

Geweldige taart. En wat een stress op het laatste moment! Gelukkig is het goed gekomen.

17

geweldig!!

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

18

Wat mooiiiiiiiiiiiiiiii! Pff, dat as even zweten omdat ie zakte. Het perfecte plaatje  :thumb:

Be in love with what you have

19

Hele mooie taart echt super :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

20

Geweldig is ie geworden!  :thumb: op alle fronten!

Ik had het laatst ook, dat mijn onderste taart ging scheefzakken :/ Dat was in de auto gebeurd, we waren al laat en toen ook nog file, dus mijn O-man scheurde wat harder door de bochten dan ie hebben kon : D  Ik heb hem toen maar subtiel geprobeerd recht te duwen, want de visite was er er allemaal al  :Y

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Mooi zeg! Heel leuk al die details!

Een vraagje: hoe heb je die patrijspoort gemaakt? En waarmee beschilderd?

Wat een mooie taart heb je gemaakt  :thumb: .
Leuke details, daar zal het bruidspaar wel blij mee zijn geweest  :Y, niet wetende wat er aan vooraf is gegaan  ;) , dus voor nu RELAX en
http://www.hetbodhiblad.nl/begrippenboek/Y/asana_yoga.jpg .....

23

:think: slagroompunt, dit is een taart uit juli....ik denk dat Tom Poes inmiddels wel gerelaxed is :Y ...althans, dat hoop ik voor haar :s  O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

:think: slagroompunt, dit is een taart uit juli....ik denk dat Tom Poes inmiddels wel gerelaxed is :Y ...althans, dat hoop ik voor haar :s  O-)  ;)

Oeps  :o , niet gezien!!! Maar blijft een leuke/mooie taart  :D
Hoop dat ze wel uit díe "knoop"is...hahaha

25

Geweldig!
Wat een ontzettend mooie bruidstaart, geweldige details, mooie kleurencombi, echt een toppertje!!!

:thumb:   :thumb:  :thumb: