Onderwerp: Huwelijksbootje!
Hoe combineer je:
- ze hebben elkaar leren kennen op roeien
- hij doet in 3Dfotografie en 3Dbrillen
- zij houdt van yoga
- het logo van haar bedrijf is ying-yang
- ze wonen op een woonark
- ze hebben een poes Pluisje die graag naar de voorbij zwemmende watervogels kijkt
- hun trouwkaart met ook weer een roeiboot en een patrijspoort

Wat een lief toetje hè? En wonder boven wonder,goed gegokt, ze had bruine ogen
! Met betrekking tot de jurk en het pak had ik voorkennis 

En de gom had, weer goed gegokt (die Facebookfoto's zijn zo klein
), blauw ogen!
Wéér een taart met stress
! Niet zozeer de tijdsdruk aanvankelijk, al rommelde ik wel net iets te lang door, maar nadat ik de foto's had gemaakt en me klaar wilde gaan maken voor vertrek wilde ik de taart nog even een poosje in de koelkast zetten en met dat ik dat doe verzakt ineens de hele onderste taart
! Als de sodemieter eerst de bovenste 2 taartjes eraf gezet en toen ook de taart met de streepjes en de scheefgezakte maisprikkers eruit en vervangen voor een dikke stok die ik gelukkig ook nog had... En ondertussen belde de ceremoniemeester dat het allemaal wat sneller ging
! Hijgend de auto in dus uiteindelijk!
Lang verhaal kort: uiteindelijk kwam alles goed en heel op de bestemming aan en was iedereen reuze enthousiast!
Oorzaak van de ramp? Ik denk toch een te slappe vulling waardoor de lagen in de taart erg graag van elkaar wilde glijen. Bovendien heb ik denk ik de verkeerde botercreme gepakt, die met minder boter door de meringue zodat dat wellicht ook te weinig tegendruk gaf, al 'bulkte' de vulling niet..
En 'spelende vrouw' wat heb je nou geleerd? Altijd dikke stokjes gebruiken, zeker in de onderste laag. Stevigere vullingen en dus eigenlijk het liefste een botercreme en zeker niet meer deze bavarois die ik (heel handig, dat wel, in grote rollen bij de Sligro kocht). Lekker is 'ie ook: ik had een laagje aardbeienbavarois en een laagje witte chocoladebavarois met extra witte chocoladestukjes, en dan nog afgewisseld met 2 laagjes viervruchtenjam
!
Maar op een dag zoals vandaag ben ik toch erg blij dat ik er niet mijn beroep van heb gemaakt! Terwijl je dat dan wel weer de hele tijd om je heen hoort....:)!
Mijn grote inspiratie was trouwens de maritieme taart van Wietske en Annette van Felicitaartjes! Dank jullie wel dames!
zie pagina 2 voor een 'jaar-later-reactie van het bruidspaar'
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"
.
Dat was in de auto gebeurd, we waren al laat en toen ook nog file, dus mijn O-man scheurde wat harder door de bochten dan ie hebben kon : D Ik heb hem toen maar subtiel geprobeerd recht te duwen, want de visite was er er allemaal al 
slagroompunt, dit is een taart uit juli....ik denk dat Tom Poes inmiddels wel gerelaxed is
, niet gezien!!! Maar blijft een leuke/mooie taart