1 Laatst bewerkt door Joanna1981 (30-11-2011 20:39)

Onderwerp: koelkast of vriezer?

Hoi hoi,

Morgenavond maak ik bij een vriendin een taart (is haar eerste keer). Ze wil hem zondagmiddag gebruiken. Vulling is vlaaifruit en kwarktaart toetje van Mona. En zou aardbeienjam ook kunnen ipv vlaaifruit?

Invriezen of in koelkast bewaren tot zondagmiddag?

Groetjes

2

Re: koelkast of vriezer?

Het invriezen van kwark gaat volgens mij niet altijd gooed :nooo Ik zou gaan voor de koelkast :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Oh ok, ik dacht dat het kon. Het gaat om het kwarktaarttoetje van Mona. Het proeft ook echt naar kwarktaart.

4

Joanna1981 schreef:

Oh ok, ik dacht dat het kon. Het gaat om het kwarktaarttoetje van Mona. Het proeft ook echt naar kwarktaart.

Tja, die ken ik natuurlijk niet.;) Maar als je denkt dat het wel kan moet je het natuurlijk gewoon doen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Weet het eigenlijk niet, ik twijfel.

6 Laatst bewerkt door rorico (30-11-2011 22:45)

gewone kwarktaart kan je ook invriezen, gaat supergoed! (zie ook oetkersite)
dus dan zal dit ook wel goed gaan denk ik?

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

7

Joanna1981 schreef:

Bij twijfel niet inhalen  ;)
Kwark kan bij het ontdooien veel vocht afgeven is mijn ervaring........de smaak zal er niet minder om worden, maar een natte/kleffe biscuit is niet echt de bedoeling toch? Ik zou gaan voor: koelkast  :Y

8

Karin09 schreef:
Joanna1981 schreef:

Bij twijfel niet inhalen  ;)
Kwark kan bij het ontdooien veel vocht afgeven is mijn ervaring........de smaak zal er niet minder om worden, maar een natte/kleffe biscuit is niet echt de bedoeling toch? Ik zou gaan voor: koelkast  :Y

Thanks. Hij blijft dan van vanavond tot zondatmiddag wel goed toch? In een doos doen? Of onafgedekt?