Onderwerp: taart bekleden met chocolade met mintsmaak?

Wie heeft er weleens geprobeerd om zijn taart te bekleden met chocolade met mintsmaak?
Zelf dacht ik als ik van Patidess een beetje mint-essence neem en die door een bakje gesmolten chocolade doe en dat gebruik om de taart te overgieten... dan zou het toch naar aftereight moeten smaken?

Maar ik weet niet of dat klopt hahaha.
Wie weet of dat kan en moet er dan altijd slagroom bij of kun je ook alleen vloeibare chocolade gebruiken?

2

Re: taart bekleden met chocolade met mintsmaak?

Als je alleen chocolade gebruikt, dan zal ie weer hard worden. Dat snijdt en eet misschien niet zo makkelijk. Ganache (met room erdoor dus) blijft net iets bruikbaarder.

Maar goed, als je wilt dat ie helemaal hard wordt, dan moet je geen room toevoegen aan je chocolade.

Ik heb nog nooit geprobeerd om een taart op deze manier te bekleden, maar ik heb wel een keer aftereightmousse gemaakt. Dat was  :9 in de taart.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3 Laatst bewerkt door zingenopkrukken (30-11-2011 20:24)

Re: taart bekleden met chocolade met mintsmaak?

Ja een taart met aftereight mousse had ik ook gedaan, maar die vond ik te machtig eigenlijk.... daarom wilde ik eens kijken hoe het zou worden als het over de taart zou liggen. Maar dát kan niet met die mousse, is te zacht ervoor. Dus heb ik pure chocolade en patidess met mintsmaak als alternatief. Misschien toch inderdaad wel room erdoorheen, maar dan 1 op 1 en niet 100 gram chocolade op 200 gram room zoals voor de mousse