1

Onderwerp: Bak vraagje

Mijn eerste biscuit was niet zo heel erg goed gelukt, was niet meteen gaar en zat vast.

Nu wil ik dus vanavond weer eentje maken en heb even een vraagje over de temperatuur.

Ik gebruik deze ingredienten.
-Mix van Cake'n Party 200gram
-3 eieren
-water 20 ml

Nu moet ik hem bakken in een voorverwarmde oven op 150 graden
dan moet hij daar 10 minuten bakken, dan moet hij nog 20 á 25 minuten op 170 graden.

En daar komt het probleem want mijn combimagnetron kan dus op 160 of 180 graden, maar niet op 150...

Wat kan ik het beste doen.
Ik gebruik een vorm van 20cm doorsnede en ik zou hem ook ietsjes hoger willen hebben.
Heeft iemand van jullie voor mij een advies

alvast bedankt

2

Re: Bak vraagje

ik doe het dan naar boven met de temptuur

3

Ik doe de mijne altijd op 150 graden, 45 minuten........Dus als je 160 graden bakt, zou ik de baktijd gewoon iets verkorten....Als de bovenkant veerkrachtig is, dan is je biscuit klaar.  Even voor de zekerheid een prikker er in en als deze er schuin uit komt voilla!!!...

En voor een hoger biscuit zou je meer mix kunnen gebruiken....Ik gebruik voor een 20 cm 240 gram mix, 190 gram ei en 25 ml water...Dan word ie zo'n 8 cm hoog!!.

Suc6!!

4

ik naar beneden hahaha

160 graden en baktijd verlengen....bij mij worden ze dan mooier hoog

N-Joy Cakes

5

Maar zouden jullie gewoon op 1 temperatuur bakken?

6

Ik bak op 1 temperatuur....!!

7

twinstwins schreef:

Ik doe de mijne altijd op 150 graden, 45 minuten........Dus als je 160 graden bakt, zou ik de baktijd gewoon iets verkorten....Als de bovenkant veerkrachtig is, dan is je biscuit klaar.  Even voor de zekerheid een prikker er in en als deze er schuin uit komt voilla!!!...

En voor een hoger biscuit zou je meer mix kunnen gebruiken....Ik gebruik voor een 20 cm 240 gram mix, 190 gram ei en 25 ml water...Dan word ie zo'n 8 cm hoog!!.

Suc6!!

Hoe bedoel je als hij er schuin uit komt?
En hoeveel eieren is 190 gram

8

Kleinepooh schreef:
twinstwins schreef:

Suc6!!

Hoe bedoel je als hij er schuin uit komt?
En hoeveel eieren is 190 gram

Ik denk dat ze in deze schoon bedoelt ipv. schuin  ;)
en een ei maat M is ongeveer 50 gram. Dus je hebt net geen 4 eieren nodig.

9

@Geetje, oke dank je wel voor je antwoord.

Ik heb nu eentje gemaakt met het recept wat ik bij ingezonden recepten had gevonden maar die vond ik niet zo heel hoog geworden.

En ik heb er net eentje nog gemaakt met de mix van Cake'n Party en daar de verhoudingen van Twinstwins voor gebruikt en die is wel mooi hoog geworden dus ben benieuwd...denk dat ik die maar gebruik voor zondag ;)