1

Onderwerp: Starbucks

Mij is gister gevraagd om een Starbucks taart te maken en dan het liefst de beker voor ongeveer 10 personen

hoe kan ik dat het beste gaan doen zo een beker maken? ik dacht zelf aan de mengbak van de kenny en daar de ronde vormen een beetje uitsnijden zo dat je een beker vorm krijgt , gaat dat werken denken jullie?

dan moet er in de taart speculaas vulling komen vanwege de nieuwe smaak die ze tijdelijk hebben.
verder wil ik het liefst de taart dan een koffie smaak geven maar ben bang dat de koffie smaak oplost tijdens het bakken.

heeft iemand daar ervaring mee? of kan ik beter de taart speculaas maken en de vulling koffie?

2

Re: Starbucks

Als je biscuitmix gebruikt, kan je een theelepel oploskoffie bij het water doen.

3

Bij sommige tokos verkopen ze een soort pasta met geconcentreerde koffie smaak en bedoel je dan met de beker echt de koffiekop of de on-the-way beker zeg maar want die heeft namelijk niet echt ronde vormen en dan zou ik dus niet de mengkom gebruiken maar 2 of  3 taartlagen stapelen van klein naar groot en het zo snijden dat het een beetje overloopt om die vorm te krijgen

walking on buttercreamclouds .....

4

http://smaak.crumm.nl/UserFiles/image/Dranken/starbucks.bmp

zo een beker moet het worden een halve liggende beker mag ook
maar ik ben bang dat als ik teveel ga snijden in losse taartbodems dat ik dan alles sloop en dacht dus dat snijden uit de kenny biscuit meer heel zou blijven omdat het toch wel 1 geheel blijft zeg maar

maar ik ga het onthouden!

5

als je hebt zo een set met iets van 10 ronde metalen uitstekers, kan je  verschillende rondjes uitsnijden en op elkaar stapelen

6

ik begrijp wat je bedoeld maar ik heb ooit een vergelijkbare vorm taart moeten maken voor een hoge hoed en toen heb ik het dus gestapeld en toen omgekeerd dus van groot naar klein en het toen gelijk gesneden afgesmeerd en even in de koeling en uit de koeling weer omgedraaid zeg maar en toen nog even de bovenkant afgesmeerd en dat ging prima maar je moet natuurlijk altijd doen waar je het beste gevoel over hebt ;)  veel succes in ieder geval

walking on buttercreamclouds .....

7

Ohhh, ik ben gek op Starbucks!
Ik spaar de landenbekers, overal waar ik in een buitenlandse Starbucks ben geweest neem ik een beker mee.
Show je wel de taart als hij af is?

Groetjes Louise