1

Onderwerp: voorstel van een newbie

Hallo allemaal,

Wat leuk en super handig. Een nederlandse taartenmaak site.

Even een korte voorstel van mij. Ik ben Wendy Koot, maar dat was al bekent door mijn gebruikersnaam. Ben 39, en 12,5 jaar getrouwd met Sjonnie (zondag 39). Daarnaast hebben we 3 kids Mitchell (12), serenity (2) en Enzio (6 maand).

een goede 2 jaar geleden kreeg ik al de kriebels om zelf eens een taart te bakken. Kerst leek me een goed plan om mee te beginnen. Ik heb me een rotje gezocht naar de spullen, maar in dit gehucht (lelystad)  was nergen biscuit te krijgen. Dus hebben we cakemeel gebruikt (niet lachen).
het cakebeslag in taartvorm gedaan, gebakken. prima zag er goed uit. Cake in 3 lagen  gesneden en gevult met banketbakkersroom (schap supermarkt) en jam. Ik had zelf botercreme gemaakt, taart ingesmeerd (ging niet glad genoeg vond ik) en toen opstijven. oke tot zo ver niet zo heel slecht leek mij. toen het opsieren. marsepijn of fondant was niet te krijgen dus op naar de slagroom. In spuitzak gedaan en toefjes langs de randen en zo naar binnen gewerkt. bij dezelfde supermakt ook schijfstiften (voor taarten uiteraard), chocolade blaaderen en dat soort frummels mee genomen, want er moest toch iets op komen te liggen. Al met al zag het er heel kersterig uit. dit zo in de koelkast gezet voor de volgende dag. Ik trek de koelkast open en zie dat de slagroom iets aan het uitlopen is. Ships, dat was niet de bedoeling. Het is koffietijd dus ik snij de taart aan. kijk eens naar binnen en begin al de bibbers te krijgen., Ik haat overdreven zoetigheid in een taart. Jam vind ik vreselijk en had verwacht dat ik een dun laagje had gedaan. fout dus, het was ruim 1 cm dik. mijn 2 mannen (de kleintjes waren er nog niet) vonden hem zalig maar vreselijk zwaar op de maag liggend. Ik nam een hap, heb hem uit elkaar getrokken om de banketbakkersroom op te eten en de rest laten staan. De andere helft heb ik snel naar mijn ouders gebracht. jakkes wat was hij zoet en zwaar. echte tegenvaller.

Nu was ik vandaag met mijn moeder op de markt en ze maakt een opmerking "leuk he die taartenwinkel hier".  taarten winkel? waar?  ik kom bijna dagelijks in het centrum, maar nooit gezien.  Wij er meteen heen en ja hoor. een heus winkeltje MET biscuit, fondant, marsepijn en de rest wat je nodig heb.
Mijn hubby is aanstaande zondag jarig dus 3 maal raden wat ik ga doen. de bisquit maak ik vrijdag, opwerken zaterdag en dan moet het goed zijn. zo niet, snel een taart kopen in de winkel.

Ik heb hier nu een paar uur rond gekeken en zie/zag vreselijke leuke dingen (bustier, ritsen, taarten met punten). ik denk dat ik nog een klein pakje fondent erbij ga halen en dan die taart met losse punten ga uitproberen.  verder mss alleen zijn jaartal erin zet en dat is het. laat het eerst maar eens lukken. word al zenuwachtig als ik eraan denk.

Dus dames (ook heren?)  keep fingers crossed voor mij alsjeblieft:-).

liefs wendy

2

Re: voorstel van een newbie

Welkom hier en veel succes met de taart van je man.
Ben benieuwd wat je gaat maken en hoe hij eruit ziet.
Succes en veel plezier.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

3

dank je wel.  ik zal (als ik het niet vergeet)  een foto ervan maken. kan je vast lachen:-)

4

Neee, lachen doen we om grapjes, niet om taarten! Of er moet humor inzitten.
Het komt zeker weten goed!
Niet te onzeker zijn, gewoon doen wat jij leuk vindt. Zo ontdek je waar je goed in bent en waar minder.
Go Girl!

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

5

Succes en veel bakplezier!

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

6

nou die taart van mij zal echt een grapje worden. ben al zenuwachtig als ik eraan denk, whaha
hoop zo dat hij er een beetje uit komt te zien.

Hallo Wendy, welkom op dit gezellige forum. En alle begin is moeilijk (zo heb ik nooit een foto durven posten van mijn 1e taart) maar je zal zien dat het steeds beter en leuker word..
Er is een topic in volgens mij een babbel na het bakken dat mensen een foto posten van hun eerste taart en de taart waar ze het meest trots op zijn. Dat is erg leuk om te zien als je begint. Dan weet je dat die toppers ook gewoon zijn begonnen.
Heel veel bakplezier!

8

oke dan ga ik ff zoeken als ik tijd heb. mijn babymannetje vind het niet zo gezellig geloof ik.