1

Onderwerp: Welke cupcakevormpje

Vast al wel eens gesteld, maar ik kan het nergens vinden...

Wat zijn nou goede cupcakevormpjes? Ik heb tot nu toe wat van Wilton gehad, maar die werden erg vettig. Nu heb ik meestal die van Dr. Oetker, maar ik vind dat die zo snel los laten (of doe ik iets verkeerd) Ik heb al wel eens een site gevonden waar een test op stond, maar daar werden natuurlijk maar een paar vormpjes getest, dus vroeg me af wat jullie ervaring was?

2

Re: Welke cupcakevormpje

Ik gebruik het liefste de Papiertjes van House of Marie. Wordt niet vet en blijven zitten...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

3

Ik ook,  House of Marie  :Y Voor mij geen andere meer!!

4

Al de zoekfunctie erop losgelaten? Als je zoekt op loslatende papiertjes kom je heel veel tegen  :Y

5 Laatst bewerkt door Jultie (06-11-2011 22:22)

Movado schreef:

Ik gebruik het liefste de Papiertjes van House of Marie. Wordt niet vet en blijven zitten...

Nou, de paarse en rode van HoM laten ook wel vet door kwam ik gisteren achter. De oranje weer niet, wat ook wel weer apart is. Ik had van elke kleur 8 in de oven dus aan het beslag etc lag het verscil niet.

Ik vind de papiertjes van Culpitt nog steeds de beste, daarna die van HoM. Beide blijven goed vast zitten bij mij.

~ Never waste a good crisis... ~

6

Dank je wel!

@Karin09, die had ik nog niet geprobeerd nee, alleen gezocht op cupcakevormpjes! ;)

7

Ik had/heb nog Wilton, maar die zijn erg vettig, maar lieten nooit los.

Toen Culpitt en HoM gekocht na zoeken hier.
Culpitt vind ik mooi, niet vet, stevig maarrrr laten allemaal los.
HoM niet vettig, laten soms eentje los.

Ik vind het ook moeilijk.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

HoM ben ik dan weer niet zo lyrisch over als de meesten hier. Ik heb het Wilton cupcake bakblik, en daar passen ze nét niet in. Ze gaan bij mij dus dubbel zitten bij het vullen en dat ziet er niet uit. Houden verder wel goed hun kleur en laten ondanks de lelijke vouwen niet los.

Weet iemand in welk bakblik ze wél goed passen?

De papiertjes die bij mij het mooiste blijven zijn die van Dr Oetker (dat setje met vijf verschillende kleuren uit de supermarkt). Die laten in combinatie met dat wilton blik bij mij nooit los. Ik haal ze wel meteen uit het bakblik: daar gaat een snijplank op zodra ze uit de oven komen en dan draai ik het geheel na 10 seconden om, haal het bakblik eraf en laat ze een paar minuten op de kop afkoelen voor ik ze weer netjes overeind zet.

Weet iemand of er ook witte vormpjes van Dr Oetker zijn? Ik ben ze nog niet tegengekomen...

9

Mijke: hoe vul je de vormpjes? Ik doe het met een spuitzak, en dan gaat er echt niets dubbel zitten. Heb laatst ook een tip gelezen om de vorm met alleen papiertjes even in de oven te zetten...........
Witte papiertjes zitten in kant en klare pakketjes van bijv. alfred j kwak cakejes (weet alleen niet of die van oetker of honig zijn  :think: )

Ik heb ook goede resultaten met dr oetker, maar ook wilton (zilver) en die van de ah gaan hier goed. Ik gebruik de cc-mix van custers meestal............zelfs uit de vriezer geen loslatende papiertjes.

10

@Karin09: Ik vul ze gewoon met twee lepels. Maar ze gaan bij mij al dubbel zitten als ik ze in de bakvorm doe zonder beslag. Duw ze al niet meer naar beneden maar vul ze terwijl ze er half inhangen, dat scheelt al iets. Maar er zijn er ook een boel die gewoon in de oven nog dubbelvouwen. Wordt er een beetje gek van af en toe  :s

Klopt, in al die kant-en-klare pakken zitten witte vormpjes. En die doen het ALTIJD goed hier. Niets dubbel, niets laat los, en ze blijven mooi wit. Ik heb ze alleen nog niet zonder zo'n kant-en-klare-mix-doos eromheen gevonden  ;)

11 Laatst bewerkt door SweetTooth (08-11-2011 13:33)

@ mijke79

Je zou eens contact kunnen opnemen met Dr.Oetker, want op hun Britse website zijn ze gewoon te koop: 100 stuks voor 59 pence.

http://www.oetkeronline.co.uk/products/ … Cases.html

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

12

Hmm... Als ik zo dat plaatje bekijk blijven die in ieder geval niet mooi wit. Of de engelse muffins zijn veel vetter ofzo, dat het dan ineens gaat doorschijnen... ;-)

Ik heb net op de website van dr. Oetker wel deze gevonden:

http://www.oetker.nl/oetker_nl/file/debi-8kuh9q.nl.0/cupcake-vormpjes.gif

Die was ik in de winkel nog niet tegen gekomen. Toch maar even goed zoeken bij de ah straks, want deze wil ik wel een keertje uitproberen. Of heeft iemand anders ze al geprobeerd? En zo ja, was het wat?

13

Zie mijn edit van mijn bericht. Heb ook de echt witte gevonden op die site.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

14

Ik vind de AH cupcakepapiertjes ook erg prettig! Veranderen niet van kleur en blijven goed zitten.

Van dr. Oetker heb ik een doos witte papiertjes, maar dat stamt nog uit de guldentijd.  :D

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

15

Ik ben hier vanochtend aan het bakken gegaan met vormpjes van de hema, maar ook hier was het drama.
Heb vaak genoeg de vorpmjes uit de kant-en-klare pakken gebruikt en die blijven inderdaad super goed. Echter had ik nu dus de hema vormpjes (wilde eens met een leuk motiefje zodat ik met fondant kongaan versieren) op een ovenplaat gezet (misschien moet ik de platte ovenplaat pakken ipv die met openingen haha) en doordat het muffindeeg erin kwam zag je meteen dat de vormpjes niet recht omhoog bleven staan.

Nu zijn de cupcakes dus schots en scheef..erg jammer!

Heb vandaag de culpitt binnen gekregen uit de webshop. Hoe bakken jullie hier de cupcakes in?

* Bakken jullie deze in een vorm of zetten jullie deze los op een plaat?

* Hoeveel beslag doen jullie erin om een mooie platte bovenkant te krijgen, zodat ze mooi versierd kunnen worden?

* Hoe lang in de oven op welke temperatuur?

Hopelijk kan iemand me verder helpen..en kan ik eind januari super cupcakes bakken voor mijn dochters 1e verjaardag!

16

Ik gebruik altijd de cupcake vormen van Wilton. Ik bak ze nooit los op de plaat.

De vormpjed van HoM vul ik met 35gr per bakje en de Culpitt met 40 gram (zijn iets groter). Dan komen ze niet tot nauwelijks boven het papiertje uit.

Mijn hete lucht oven staat op 170 gr en dan 22 min.

Het is vooral uitproberen wat voor jouw oven het beste werkt.  Succes!

~ Never waste a good crisis... ~