1 Laatst bewerkt door ankievde (28-11-2011 21:58)

Onderwerp: papa koos voor een baby tv taart

mn dochtertje Chenoah werd 1 en manlief had de eer de taart uit te zoeken... (ik wilde zelf een Lief! taart maar helaas manlief niet) en werd het dus een Baby tv taart... alsof ik nog niet genoeg van die figuren zag mocht ik dus ook 's avonds als de kleine sliep naar baby tv staren

Ik ben nog niet helemaal in to de stapels... Maarrrr oefening baart kunst (hopen dan maar) En mn boetseren is nog beetje klungelig... eerste toch maar de 20e mn cursusje doen.. hopen dat het werkt!
Oh ja de eerste foto was een wolkje naar beneden gezakt... die had ik wel nog gerepareerd voor de viste kwam  O-)  had alleen ff niet een andere foto vanuit die kant  ;)

Oh ja.... feedback? Graaaaaaag.  :D

http://94.100.118.163/1440000001-1440050000/1440039001-1440039100/1440039094_6_-Z-u.jpeg

http://94.100.116.81/1440000001-1440050000/1440038201-1440038300/1440038203_6_1hV1.jpeg

http://94.100.116.106/1440000001-1440050000/1440037101-1440037200/1440037197_6_h7xW.jpeg

http://94.100.118.134/1440000001-1440050000/1440036301-1440036400/1440036349_6_W9dJ.jpeg

De vulling was 2 lagen vanille creme met choco stukjes erin en de middelste laag met aarbeien vlaaivulling... beetje standaard maar dan wist ik zeker dat ook de visite het lustte.. hou zelf meer van de appartere :P

THNX voor het kijken :thumb:

** Hip & Sweet **

2

Re: papa koos voor een baby tv taart

Vind em prachtig ... dat beloofd wat na de 20e....
Nee echt, goed gedaan. :thumb:

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

3

SUPER-leuk, hoor! Wat een gezellige taart, enne.... niet zo negatief zijn over je boetseerkunst, ziet er toch toppie uit!!! :Y

Groetjes Jolanda

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

4

Hardstikke leuke, vrolijke stapel! :thumb:

5

Leuk zeg  :thumb:

6

Wat een superleuke, vrolijke en kleurrijke taart voor jullie eenjarige dochter! Vind het eigenlijk een hele goede keuze van manlief, hoor! Zo gezellig en juist weer eens iets anders dan Lief.
En het stapelen is toch prima gegaan.
Top!  :thumb:

7

Leuk! (had zelf alleen die bovenste figuurtjes op hun bloem gezet ipv op een wolkje).

8

Wat is die enorm vrolijk! Ik heb nog nooit naar baby-TV gekeken (heb er zelfs nog nooit van gehoord, en dat met drie kinderen onder de vier) maar als ik je taart zo zie ga ik toch eens kijken of ik het kan vinden in de tv-gids... Als de taart zo vrolijk is, dan moet het programma dat toch ook zijn ;)

9

Ik vind hem prachtig!!  :thumb:

Kookblog met lekker wereldwijde recepten Blog: dulcefreska.blogspot.com/ facebook: www.facebook.com/dulcefreska

10

Mijke79 schreef:

Wat is die enorm vrolijk! Ik heb nog nooit naar baby-TV gekeken (heb er zelfs nog nooit van gehoord, en dat met drie kinderen onder de vier) maar als ik je taart zo zie ga ik toch eens kijken of ik het kan vinden in de tv-gids... Als de taart zo vrolijk is, dan moet het programma dat toch ook zijn ;)

Babytv is een digitale zender, moet dus in je pakket zitten. Ze zenden  24/7 uit. website: www.babytv.com  ;)

11

annehoog schreef:

Leuk! (had zelf alleen die bovenste figuurtjes op hun bloem gezet ipv op een wolkje).

dat was ook eerst de bedoeling maar doordat ik ontzettend veel moest werken, met name de avonden waarin ik normaal lekker kan knutselen, en ik behoorlijk in tijdnood kwam werd het dus een wolkje...

** Hip & Sweet **

12

Erg mooi!!

13

ankievde schreef:
annehoog schreef:

dat was ook eerst de bedoeling maar doordat ik ontzettend veel moest werken, met name de avonden waarin ik normaal lekker kan knutselen, en ik behoorlijk in tijdnood kwam werd het dus een wolkje...

Aha, jammer, maar toch mooi geworden hoor! (en wie weet nu dat ze op een bloem horen  ;) )

14

Jeetje zeg, daar zitten wel wat uurtjes in! Ik vind hem helemaal geweldig, wat een lieve en vrolijke taart, en je puzzelplaatjes zijn helemaal super  :thumb:

15

Ik vind al de geboetseerde figuurtjes op de zijkant erg leuk.

16

ik vind hem super en mijn kids herkennen het meteen als babytv....

hoe heb je hem afgesmeerd?

17 Laatst bewerkt door ankievde (29-11-2011 19:32)

annehoog schreef:
ankievde schreef:
annehoog schreef:

Aha, jammer, maar toch mooi geworden hoor! (en wie weet nu dat ze op een bloem horen  ;) )

nouuuu ik weet het en het irriteerde me dan ook best dat ik niet mijn idee kon doen... Maar goed ik kreeg leuk commentaar erop dus ik was tevreden:)

@ madebysammie: Dankje, leuk om te horen  :)  ja hier ook allemaal de kinderen ohhh kijk babytv!!  :Y
Ik heb de taart afgesmeerd met botercreme, al doe ik er wel altijd een smaakje doorheen, anders vind ik het niet te eten.
Ik heb de taart in 2 keer afgesmeerd

** Hip & Sweet **

18

Wauw, wat een lieffie!!  :thumb:

19

Leuke vrolijke lieve taart zeg!! En inderdaad niet zo onzeker, hartstikke goed gedaan!!

20

@ madebysammie: Dankje, leuk om te horen    ja hier ook allemaal de kinderen ohhh kijk babytv!! 
Ik heb de taart afgesmeerd met botercreme, al doe ik er wel altijd een smaakje doorheen, anders vind ik het niet te eten.
Ik heb de taart in 2 keer afgesmeerd

is dat gewoon botercrmen met poedersuikern 1 op1 of mix..... en 2 keer afsmeren?? ik ben daarin nog een beetje zoekende nl...

21

ja 1 op 1... met de mix zit er teveel water in en kans op smelten van je marsepein.
Ik smeer eerst af met een flinke laag die ik dan strak maak. Dan laat ik m opstijven in de koelkast ca half uurtje.
Dan smeer ik m weer af (meestal wel een stuk dunner, ik doe het alleen om eventuele bobbeltjes, scheurtjes weg te werken en eventueel recht te maken, mocht die scheef zijn) en maak ik m strak en dan weer in de koelkast.
Als die goed stijf is ga ik met een heet palletmes erlangs om zo helemaal strak en glad te maken. En dan bekleden :Y
Ik heb ook lang gezocht naar een juiste manier van afsmeren en eindelijk strakke taarten krijgen, maar na deze 2 keer afsmeren werden ze toch wel aardig strakker. Hoop dat je er iets aan hebt :)

** Hip & Sweet **

22

Super leuke vrolijke taart!  :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

23

Thanks ankie...
Ik vind alleen 1 op 1 niet lekker daar zit ik dan mee! Hmmm ga er eens over nadenken!

24

hij is heeeeel leuk!!!!

en ach...popiz komen ook af en toe van die bloem af, dan hadden ze nu een wolken vriendje  ;)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

25

madebysammie schreef:

Thanks ankie...
Ik vind alleen 1 op 1 niet lekker daar zit ik dan mee! Hmmm ga er eens over nadenken!

de 1:1 vind ikzelf ook niet lekker, tot ik de tip kreeg om ook een zakje vanillesuiker erbij in te doen! ( 1 zakje per pakje boter van 250 gram)
smeer er nu met plezier mee af! heel groot verschil in smaak :D

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten