1

Onderwerp: 10 taartjes van 12 cm

Hallo allemaal,

Ik wil 10 taartjes maken van 12 cm. Ik gebruik hiervoor biscuitmix. Wie weet hoeveel ik dan moet gebruiken? Ik heb geen zin om voor ieder vormpje afzonderlijk te gaan mixen.

Moet ik gewoon de maten nemen voor bijv een vierkante vorm van 40 cm? Dat is de grootste vorm die staat bij de tabellen. En dan over de vormpjes verdelen. Krijg ik dan mooie taartjes, of kloppen de verhoudingen dan niet ivm met aantal eiren enzo?

Hoe doen jullie dat?

Groetjes
Hanan

2

Re: 10 taartjes van 12 cm

Wat voor vorm worden de taartjes? Indien recht kan je misschien makkelijker een grote biscuit bakken en die versnijden.

Verder: inhoud van de vormpjes meten, Vullen met water en hoeveel heb je dan in totaal. In het schema van felicitaartjes kan je dan nagaan hoeveel je in totaal nodig hebt.

3

Re: 10 taartjes van 12 cm

annehoog schreef:

Wat voor vorm worden de taartjes? Indien recht kan je misschien makkelijker een grote biscuit bakken en die versnijden.

Verder: inhoud van de vormpjes meten, Vullen met water en hoeveel heb je dan in totaal. In het schema van felicitaartjes kan je dan nagaan hoeveel je in totaal nodig hebt.

Dank voor je bericht. Het zijn ronde springvormpjes van 12 cm. Ik ga ze vullen en kijken waar ik op uit kom, dank je wel.