1

Onderwerp: aardbeien taart

Hallo iedereen

Volgende week wil ik mijn tweede taartje gaan maken voor de verjaardag van mijn vriend. Mij lijkt een vulling met aardbeitjes erg lekker of met appel. Nu heb ik zelf al mix voor botercreme en banketbakkersroom in huis. Wat is de juiste of lekkerste volgorde en combinatie?
xx

2

Re: aardbeien taart

ik vind de aardbeienmousse (staat bij recepten) altijd erg lekker!

3

Wat hier het meest populair blijft (in mijn bescheiden kringetje) is toch gewoon een laag banketbakkersroom en een laag in plakjes gesneden verse aardbeien (eventueel met een laagje aardbeienjam eronder).

Geen idee of er nu nog verse aardbeien te krijgen zijn, maar ik denk dat het met diepvriesaardbeien ook wel lukt. Of anders zo'n kant en klaar blikje vlaaivulling aardbeien?

4

Super bedankt Mijke:)
Dus eerst een laagje biscuit met daarop banketbakkersroom dan weer cake en dan aardbeien en dan weer cake en afsmeren met botercreme? Bij de cursus hadden we slagroom met daarin diepvriesframboosjes. Mocht ik geen verse aardbeien kunnen vinden is het dan een optie om dan ook slagroom met daarin aardbeien te doen of is dan de jam versie lekkerder? groetjes

5

Ik combineer wel eens een laag slagroom (verstevigd met klopfix) met daarop in plakjes geneden aardbeien met een laag banketbakkersroom.
Je kunt ook de plakjes aardbei op een laagje botercreme (van de mix) doen.