1

Onderwerp: Welke kiezen jullie?

Ik wil op bij de webshop fondant bestellen (is wel zo handig) en nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met de FunCakes fondant en de Regalice fondant m.b.t. het bekleden van de taart en het boetseren ermee.

Niet over de prijs, want dat verschil zie ik ook wel, maar hoe het is om mee te werken.

Alvast bedantk voor jullie antwoord.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Welke kiezen jullie?

Je zou denk ik het beste even met de zoekmachine beide soorten kunnen zoeken. Dan zul je een hoop vinden, niet alleen hoe het werkt, maar ook hoe het smaakt enzo.

Verder kan ik je niet helpen, ik werk altijd met bakels.

3

Funcakes hard niet echt uit , dus niet geschikt om mee te decoreren daarom zou ik regalice doen, kan je alle kanten mee op

Taart groetjes Ellen

4

Zelf gebruik ik Bakels. Heb geen ervaring met Regalice, maar lees hier hele goede ervaringen over..
Ik heb laatst een keer een pakje funcakes gekocht omdat ik de kleur mooi vond, maar ik vond dit heel vies smaken, en zal ik ook niet nog eens kopen..

5

Dank jullie wel voor jullie antwoord allemaal. het is dus een kwestie van smaak. Ik zal gewoon eens wat gaan proberen en kijken wat mij het beste bevalt.

Toevallig vandaag bij de boerenbond/welkoop een paar pakjes fondant gekocht. Ik had al eerder daar de bruine fondant gekocht en die smaakte lekker naar chocolade. En was ook goed de verwerken.

Ik dacht misschien die smaakjes van FunCakes (zoals de oranje-sinaasappel, geel-banaan) eens te gaan proberen...misschien dat die lekkerder zijn?

Bianca's bakery

6

Hoi Bianca, dank voor de reactie op mijn parade  :D 

Ik gebruik sinds kort Satin Ice, geweldig om mee te werken, scheurt niet, is dun uit te rollen en heerlijk om mee te boetseren. Funcakes vind ik ook prima om mee te bekleden (de vanille versie, die andere smaak vind ik niet lekker) maar is niet geschikt voor boetseersels die moeten uitharden.

Succes!!  :D
Cres

7

Dank je wel Cres voor je reactie....Op dit moment werk ik met de fondant van Welkoop/boerenbond en tot nog toe ben ik tevreden (maar ja, heb ook nog niet zoveel ervaring haha)....
Misschien als ik weer nieuwe fondant moet kopen dat ik dan idd eens die van Satin Ice probeer, want ik vind het wel prettig als ik de fondant lekker dun kan uitrollen zonder scheuren.

Bianca's bakery