1

Onderwerp: welke bakmaat voor bustier?

Me man is morgen jarig en wil een taart mee voor zijn collega's aangezien ik zelf tegenwoordig taarten maak vroeg ie of ik niet een taart wou maken. Nou ja prima toch! Het zijn allemaal mannen dus.......ik dacht ik ga een bustier maken. Maar.......welke bakmaat heb ik nodig voor het lijf? Iemand gaf me de tip voor een lasanga schaal maar ik weet niet hoeveel mix enz ik daar voor moet gebruiken. Zijn er nog andere maten bakblikken makkelijk voor het onderlijf? en mocht het echt met de lasanga schaal moeten hoeveel bakmix enz moet er dan in?

2

Re: welke bakmaat voor bustier?

Ligt eraan voor hoeveel personen het is. Soms wordt ook een hartvorm of ronde taart gebruikt.

Maar ik heb ooit een braadslee als ondertaart gebruikt. Hoeveelheid bepaald door de braadslee te vullen met water; per halve liter water 1 ei en de rest naar rato....
Dat was een flinke taart geworden overigens, maar daardoor kon ik er wel wat uitsnijden om een taille te creëren, zonder dat ik meteen taart te weinig had.

Deze was het:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=147874

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Hij hoeft niet super groot te worden, het gaat om een man of 9. Hart heb ik helaas niet in huis....

4

Voor 9 man? Welke maat worden de cups? Ik denk dat je je taart daar het best op aan kan passen.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

ik gebruik voor de borsten de blanda schalen van de ikea 12. Ik heb nu een schaal van 20*30 weet alleen niet hoeveel biscuit mix erin moet enz....

6

ik gebruik een ronde bakvorm van 28cm en snij die dan in vorm

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

7

Ik zou 20x30 vullen als een 25x25.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Ik heb helaas geen ronde vorm van 28cm, maar bedankt voor de tip!

@lilar als 25*25? ik zal even kijken bij de tabellen....