1

Onderwerp: red velvet als petit fours?

hallo,

even jullie raad gevraagd. ik zou heel graag voor zaterdag een red velvet cake bakken, nu weet ik dat mijn schoonfamilie niet altijd te vinden is voor 'speciale' dingen. een tijdje terug heb ik echter petit fours gebakken, van biscuitdeeg in de bakplaat, dat 2 keer gedaan, een laagje confituur en bbr ertussen, dunne laag chocoladefondant bovenop. . en die vielen wel erg in de smaak (bij mijn familie en men vriend, schoonfamilie was er niet).

zou ik de red velvet ook in de bakplaat kunnen bakken, met een dunne laag? en dan de vanilla cream frosting als vulling gebruiken? of zouden jullie voor andere vulling gaan?

Let's have a Cake Good Day !!!

Re: red velvet als petit fours?

volgens mij kan dat wel hoor  :Y

het is alleen wel cake, en geen biscuit. volgens mij is over het algemeen een petit four van biscuit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ja, maar omdat het 'speciaal' is heb ik de voorkeur voor petit fours, ik maak ze echt klein, 3cm vierkant ongeveer, zodat het echt klein hapje is, als ze het dan niet lusten moeten ze niet meer nemen he.
met gewone ronde vorm bv zit je meteen met een stuk he.

4

Hoi aegle,

Ik zie dat dit al erg oud is, maar ik ben benieuwd of je het nog geprobeerd hebt met de red velvet cake? Ik zou het ook graag hiermee maken...

groetjes

5 Laatst bewerkt door aegle (28-11-2011 09:05)

ja hoor, lukt perfect. ik heb het deeg gebakken op de bakplaat, twee stukken. dan heb ik de mascarponecreme gemaakt, en die tussen de twee lagen gedaan, fondant erover, gesneden en geserveerd
http://www.mijnalbum.nl/Album=BD73NR4O