1

Onderwerp: stapeltaart aansnijden

Wellicht een hele domme vraag maar ik vroeg het me ineens af.
Ik heb een stapeltaart gemaakt voor de 1e verjaardag van m'n dochtertje. Hoe snij ik die nu aan?
Van boven naar beneden en dan de stokjes eruit halen en verder met de volgende laag of is er een andere volgorde?
groetjes
Danielle

2

Re: stapeltaart aansnijden

Ik snij hem altijd laag voor laag aan.
Dus begin met de bovenste taart en als die op is naar de 2e  :)

Groetjes, Serena

3 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (25-11-2011 23:15)

ok bedankt! Leek mij ook het meest logisch maar ja wist het niet zeker en ik wil natuurlijk 't feest niet verknallen morgen door het verkeerd aansnijden van de taart

4

Kan ik begrijpen  :Y
Maar als het goed is heb je ook een taartkarton tussen de lagen zitten, dus je zou hem sowieso niet helemaal van boven naar beneden kunnen snijden  ;)
En alvast gefeliciteerd met je dochter!

Groetjes, Serena

5

Het ligt er ook aan of je verschillende smaken in je lagen hebt zitten. Want misschien wil de eerste gast wel liever een stukje van de onderste taart en de volgende juist van de bovenste.

Je schijnt te kunnen aansnijden terwijl ze nog gestapeld zijn, maar ik haal ze altijd liever even van elkaar af en snij dan de boventaart op een apart bord.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

SweetTooth schreef:

Je schijnt te kunnen aansnijden terwijl ze nog gestapeld zijn, maar ik haal ze altijd liever even van elkaar af en snij dan de boventaart op een apart bord.

Dat laatste heb ik ook gedaan maar ik had het probleem dat het kartonnetje aan de onderste taart bleek plakken (heel irritant) zodat ik het soort van moest afwrikken, wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik heb een geplastifieerd taartkartonnetje gebruikt (even groot als de taart) en die heb ik zo op de onderste taart gezet nadat ik daar de deuvels ingedaan had.

7

Ik heb nog niet hoger gestapeld dan 2 lagen, maar dan doe ik er gewoon een dubbel taartkartonnetje tussen (met de gecoate kanten van elkaar af), zodat er een gecoate kant tegen de ondertaart en een gecoate kant tegen de boventaart komt.
En ik zeker ze aan de taarten met een beetje botercreme of ganache (net te na waar ik mee afsmeer). En tja, je gaat toch snijden, dus als er een beetje bc/ganache achterblijft, dan vind ik dat niet zo'n probleem.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)