1 Laatst bewerkt door Belletain (27-11-2011 20:30)

Onderwerp: [Feedback]12,5 jaar getrouwd taartje

Dit taartje was een spoedje en natuurlijk wil ik dan weer wat nieuws proberen, waar ik eigenlijk helemaal geen tijd voor heb.

De taart had ik gelukkig de dag van tevoren al gevuld en afgesmeerd, dus ik ben zeer blij dat ik dat al had gedaan. Vanwege omstandigheden heb ik vrijdag namelijk maar 2 uur gehad om het taartje te bekleden en de decoratie erop te zetten, dus het was even aanpoten.

Mijn eerste idee was om een plooientaart te gaan maken en daar ben ik dus aan begonnen. Maar aangezien ik geen reken wonder ben, ben ik er snel weer mee gestopt. Toen dacht ik dat een soort van kussentje aan de zijkant er ook heel mooi eruit zou kunnen zien. Ik had dat nog nooit gemaakt en wilde het graag een keer proberen.
Maar ja, als je maar 2 uurtjes hebt, waarvan al een half uur weg was door die stomme plooien, is het erg moeilijk om een kussentje te maken als je het nog nooit hebt gedaan..

Je kunt dus wel wat foutjes zien, zoals dat ik net wat te hard in de zijkant heb gedrukt, en de spekvormen komen ook niet echt naar voren (moet ik nog eens onderzoek naar doen hoe dat eigenlijk moet, want ik heb dit maar even snel uit mijn duim moeten zuigen), ook vind ik mijn handschrift absoluut niet mooi, maar op dat moment heb ik niks kunnen bedenken om 12,5 jaar erop te zetten. Verder ben ik tevreden over dit taartje.

Wat vinden jullie ervan? En hoe kan ik mooi een kussen vorm erin krijgen? Volgens mij had ik namelijk het fondant net iets te dun uitgerold, waardoor je amper diepte erin kunt krijgen zonder dat je erdoorheen drukt.

http://i51.photobucket.com/albums/f354/belletain/IMG_7898.jpg

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: [Feedback]12,5 jaar getrouwd taartje

Ik kan je geen tips geven, maar wát een prachtige roos heb je erop zitten!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

3 Laatst bewerkt door Hertje (27-11-2011 20:44)

Lief taartje, maar idd met schoonheidsfoutjes.
Je vraagt om feedback, maar je geeft zelf al aan waar het niet helemaal goed is gegaan.
Tip: gebruik de zoekfunctie voor een how to bij een nieuwe techniek, dan kan je inschatten hoeveel tijd erin gaat zitten.
De topper is mooi!
Je taart was vast lekker. Welke vulling zat erin?

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

4

2 lagen After Eight Vulling. (Natuurlijk ook voor de eerste keer gemaakt. Ik maak het liefst namelijk steeds nieuwe dingen, met nieuwe vullingen... Ja, ik weet het, niet heel erg slim als je voor klanten werkt XD)

Maar het smaakte trouwens verrukkelijk! (ik proef wel altijd voordat ik het op de taart smeer)

Ik ben niet zo van het uitzoeken op internet. Ik begin eraan, en zie zelf waar het fout gaat, hoe ik het kan oplossen etc.. Uitzoeken op internet kost mij teveel tijd, want voor je het weet zit je een dag taarten te kijken op het forum :P

Haha, dus het lag wel aan de dikte van het fondant? Ik gokte namelijk maar wat.

..*Heerlijk aan het bakken*..