1

Onderwerp: Goedkoop CC's verpakken ?

Voor de kerstmarkt van school ga ik cupcakes met kerstthema maken. Heb allerlei leuke ideetjes in mijn hoofd alleen... Hoe ga ik deze goed verpakken zonder dat het veel geld kost.
Ik krijg namelijk mijn onkostenvergoed en de winst gaat naar een goed doel en daarom wil ik graag zo weinig mogelijk aan de verpakking uitgeven..

Ik dacht verpakken in folie met een leuk kerst lintje, kan ik vast goedkoop vinden bij de action maar waar zet ik ze dan op..? Want ze hebben wel een stevige ondergrond nodig natuurlijk.

Iemand een idee?
Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom!

Ga ze per stuk én per 4 aanbieden dus heb meerdere opties nodig om te verpakken.

It's just a piece of cake

2

Re: Goedkoop CC's verpakken ?

kan je niet ergens goedkoop glimmend karton (zilver/goud/rood) ergens vinden en die in vierkantjes knippen?

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Voor per stuk kun je bij de action zakjes kopen die eigenlijk voor het verpakken van zelfgemaakte kaarten zijn. Liggen ook bij de 'scrapbook-'/kaartenspullen. Kosten bijna niets, er zitten er 20 of 50 in een pakje geloof ik. Als je de grote pakt past daar precies één cc in en hoef je alleen nog maar het bovenkantje om te vouwen, dicht te plakken met een leuke sticker en een lintje, klaar.

Per vier kun je ze inderdaad op een vierkantje stevig hobbykarton plakken. Niet van dat dunne, maar dat spul dat je in de hobbywinkel kunt krijgen waar een laagje golfkarton achter/in zit. Folie eromheen, lintje erom, klaar.

4

Ik vraag me dan af of karton niet door gaat buigen...
Iemand een idee wat hobbykarton kost (eh sorry woon lekker ver van de stad dus als iemand het weet kan ik vooraf ff inschatten wat het gaat kosten en ga ik niet voor niks) Mien is makkelijk zeg maar...

Iemand misschien nog andere budget verpakkings ideeën???

5

overschot van plank hout op maat zagen en eventueel beschilderen...en daar van die transparante folie rond...

6 Laatst bewerkt door dore (27-11-2011 12:15)

of ga eens aankloppen bij een tegel winkel of zij niet iets hebbe ligge van overschot niet te zware tegel...
of borden uit de kringloop winkel...

7

Kunnen ze je op school niet helpen aan stevig (knutsel) karton??

8

Ben op school al in de knutselkast gedoken maar ik vond het niet stevig genoeg voor 4 cc's vandaar mijn vraag ook hier  :)

9

En een kartonnen doos van de supermarkt in vierkante stukken knippen en daar dan cadeaupapier en folie overheen doen? Al weet ik niet of dat dan nog echt goedkoop is. Misschien als je papier en cellofaan op een grote rol haalt (zoals ze bij tuincentra en bloemenwinkels van die rollen hebben)?

Je kunt trouwens ook drie cc's naast elkaar op een kartonnetje doen en inpakken in cellofaan (ipv vier in een vierkantje). Ziet er ook erg gezellig uit en het kan meteen nog maar naar één kant dubbelvouwen ipv naar twee kanten... ;-)