1 Laatst bewerkt door Mijke79 (27-11-2011 16:33)

Onderwerp: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Het dochtertje van een goede vriendin wordt morgen 1 jaar en ik mocht de taart maken voor het feestje vandaag.

'Doe maar iets met Rupsje Nooitgenoeg'
'Oh leuk!! Dan maak ik een grote 3D appel!'

Ik ook met mijn grote mond... *zucht*

Het in vorm snijden was geen probleem: twee 20cm Blanda's bovenop elkaar, beetje smaller snijden, deukje erin aan de bovenkant, onderkant een stukje scheef snijden zodat hij wat schuin staat. Stond er ineens een prachtige appel van biscuit op mijn aanrecht.

Maar toen...

Na het vullen en afsmeren bleef er van de mooie ronding aan de onderkant weinig over: hij zakte helemaal in. Toch iets te zwaar om het zonder tussenkartonnetje en dowels te doen. Bleef over: net iets meer dan een halve appel. Had ik net zo goed meteen één Blanda kunnen pakken  ;)

En toen het bekleden. Dat was een regelrechte ramp! Tot halverwege zat de marsepein er superstrak omheen maar de onderkant kreeg ik met geen mogelijkheid strak. Daar moet ik echt nog wat op oefenen, op het bekleden van een echte bol. Zoals ik al zei: ik ook met mijn grote mond!

Maar goed, na een hoop camouflage met wat andere stukken fruit is dit het resultaat:

http://farm8.staticflickr.com/7032/6411337347_8c09472f4e.jpg

Zo in zijn geheel is hij toch wel leuk geworden  ;)

http://farm8.staticflickr.com/7031/6411336601_8c004eb2a2.jpg

Gevuld met gecaramelliseerde kaneel-appeltjes en speculaas-MBC met schuddebuikjes. De appeltjes zodat het stiekem toch een echte appeltaart is, en de speculaas/schuddebuikjes omdat ons dat zo rond Sinterklaas wel grappig leek. En het combineert ook nog eens erg lekker  :9

De rups was gemaakt van stroopwafel-cakepops bekleed met marsepein  ;)

En natuurlijk een bijpassend fruit-meppertje voor de jarige job. In de vorm van een aardbei gesneden, dus ook deze mag in de 3D. Verrek, is dit ineens zomaar mijn allereerste 3D-paráde, hihi:

http://farm8.staticflickr.com/7152/6411335607_fa62008c7a.jpg

Meptaartje gevuld met aardbeien-MBC en aardbeienjam (tja, als de grote stiekem een échte appeltaart is dan moet de kleine natuurlijk ook wel een écht aardbeientaartje zijn  ;) )

2

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Oooohwwww mooie appel  :thumb: .......Ik ben bezig met een voetbal ( 2 blanda's 12 cm) Ben benieuwd of ik de onderkant strak krijg........Anders smeer ik er lekker veel BC onder  :D ....Tis gelukkig meer een taartje voor de looks dan voor te eten...

Die aardbei ziet er trouwens ook erg jammie uit :)  :Y

3

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Leuk geworden hoor!!!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

4

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

|euk gedaan!!

5

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

@twinstwins: Succes met je voetbal! Als ik het moest doen (zonder dat ik eerst heel veel tijd zou hebben om te oefenen) zou ik alle vijf- en zeshoeken er los opplakken. Dan hoef je je niet meer druk te maken over of je de bekleding wel strak krijgt ;-)

Even vergeten nog: de rups is gemaakt van cakepops :D

6

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Leukerd hoor!

7

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Dank je. Kreeg vandaag te horen dat hij ook erg lekker was. Gelukkig, want dat blijft natuurlijk het allerbelangrijkst  ;)

8

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Echt een appel om in te bijten, goed hoor  :thumb:

9

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

ziet er superleuk uit
knap gedaan

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

Re: HELP!! Ongedierte in de fruitschaal...!

Nou ik vind hem heel netjes hoor, helemaal niets van je problemen te zien.
Als ik die appel had gemaakt dan weet ik zeker dat m'n marsepein bij "het deukje" bij het steeltje...( ja volg je me nog :lol: ) was gescheurd.

IK vind hem heeeel goed gelukt :thumb: