26

Re: mijn Mega Taarten Festijn wedstrijd taart! *Nieuwe foto's*

Wat een werk en zoveel verschillende technieken. Petje af! Echt super gedaan.  Heb je voor de isomalt gewoon de parelmolds gebruikt? Gingen ze er makkelijk uit? Ik wil al heel lang ook een soortgelijke effect krijgen en als ik dit zie dan denk ik.....ik moet het gewoon doen.

Heb je alle tools voor de sugarveil gekocht? Dus mat, mat om te strijken en de palet om het te smeren? Ik wil het zo graag kopen maar is best duur alles bij elkaar :/  Als ik de effect zie wat je allemaal kan doen dan vind ik het geweldig :Y

Be in love with what you have

27

Oooo wow. wat veel technieken heb je gebruikt!! Er mooi!! :thumb:

28

Had ik toch de goeie in mijn hoofd toen je hem uitlegde tijdens de workshop. Erg mooi gemaakt!

29

Mooi :)

30

Wat was hij mooi, en wat een werk heb je eraan gehad, jammer dat je geen prijs hebt gewonnen , want hij was prachtig  :thumb:

31 Laatst bewerkt door Kadohke (27-11-2011 14:10)

Ik vond em echt heeeeel  mooi gedaan Naomi!! Wat had je veel technieken gebruikt en vooral die hangende parels vond ik super!! Enige wat ik zelf iets minder vond...vond de bloemetje erg geel. Misschien een iets zachtere goudkleur.

Maaaar....het was een prachtige taart!!!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

32

Ook deze vond de jury prachtig, wat was het moeilijk.
We vonden de onder rand heel origineel en het kant super.
Ook bij ons viel het op dat een iets ingetogener goud mooier was geweest in het geheel.
Ik vind het geweldig goud hoor, maar hij past niet overal bij, gelukkig zijn er daarom zo veel tinten goud.
Maar verder een super taart.  :thumb:

33

Geweldig gewoon!

34

Ik had al verteld dat ik hem prachtig vond, maar ik doe het gewoon nog een keer:

Hij is praaaaaaachtig!  :)

35

Wauw, de parels onderaan geweldig!

36

Prachtig :thumb:  :thumb:  :thumb:

37

prettygem schreef:

Wat een werk en zoveel verschillende technieken. Petje af! Echt super gedaan.  Heb je voor de isomalt gewoon de parelmolds gebruikt? Gingen ze er makkelijk uit? Ik wil al heel lang ook een soortgelijke effect krijgen en als ik dit zie dan denk ik.....ik moet het gewoon doen.

Heb je alle tools voor de sugarveil gekocht? Dus mat, mat om te strijken en de palet om het te smeren? Ik wil het zo graag kopen maar is best duur alles bij elkaar :/  Als ik de effect zie wat je allemaal kan doen dan vind ik het geweldig :Y

Ik heb de isomalt in de pearlmold gedaan, en het was eerst de bedoeling ze doorzichtig te houden,maar de luchtvochtigheid was te hoog en ze sloegen wit uit, toen maar bespoten!

Ik heb de mat en het palet gekocht, en de dispenser maar die heb ik hier niet gebruikt!

38 Laatst bewerkt door Noompie (27-11-2011 19:50)

wendy schreef:

Ook bij ons viel het op dat een iets ingetogener goud mooier was geweest in het geheel.
Ik vind het geweldig goud hoor, maar hij past niet overal bij, gelukkig zijn er daarom zo veel tinten goud.

Ik was juist voor het hysterische goud gegaan zodat het flink af zou steken..had ik ze nu toch maar parelmoer gemaakt ;)

39

Jadzia schreef:

Ik had al verteld dat ik hem prachtig vond, maar ik doe het gewoon nog een keer:

Hij is praaaaaaachtig!  :)

zoiets kan je niet vaak genoeg zeggen ;)

40

echt heel erg mooi!

welke kleur goud heb je gebruikt? en welke kleur gebruik je dan eerst om dat zo goud te krijgen?

41

Ik heb nu solar gold van edible art gebruikt, of hysterich goud zoals Wendy het gedoopt heeft ;)

Ik heb de bloemetjes eerst geel gemaakt (geel fondant) en toen gedust!

42

Bedankt voor je antwoord :D Heb je zelf tips om te kleuren of de je gewoon hetzelfde als bij icing of fondant kleuren?

43

hoe bedoel je kleuren? de fondant kleuren of het goud dusten?

WOW, ik vind hem heel gaaf en voraal de ondere deel. wat een werk met zo veel verschillende technieken.

45

heel erg mooi.

Waaauww!

47

Deze had ik nog niet gevonden op het forum! Wat leuk, om te lezen, dat deze van jou is! Ook een prachtige taart! Veel technieken, incl de mooie dust op de draperiën, ben weg van het sugarveil en de parelsrand! En wat Katja opmerkt, was ook een opmerking van de jury: dit is de mooiste kleur goud, zonder meer, maar in deze combinatie te fel. Juist wel leuk, dat het goud is, maar had in deze combinatie zachter gemogen. Maar dat zijn punten in vergelijking tot andere taarten om de winnende aan te wijzen. Hiet is echt wel een topper!

Groet, Jolanda

48

Noompie schreef:

hoe bedoel je kleuren? de fondant kleuren of het goud dusten?

Oeps, ik bedoel de sugarveil....ik wil hem heel graag kopen maar kan minimaal informatie vinden. Ik vraag me af of je de sugarveil tijdens het verwerken makkelijk een kleur kan geven?

49

een prachtige taart heb je ervan gemaakt!!de sugarveil laag is mijn absolute favoriet, wat ziet dat er mooi uit zeg!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

50

Noompie schreef:
wendy schreef:

Ik was juist voor het hysterische goud gegaan zodat het flink af zou steken..had ik ze nu toch maar parelmoer gemaakt ;)

nee hoor, goud was prachtig, ik vind deze goud ook super maar had iets klasieker goud hier wat mooier bij gevonden.
Het goud viel zo in het oog dat je de rest van de taart bijna vergat zeg maar.
Ik miste dus vooral de balans om ieder deel mooi uit te laten komen, ja, zo leg ik het beter uit.
Ik had het liefste vooor iedere taart een half uur apart gehad om te kijken en te beschrijven, hihi, maar helaas, het was aanpoten.