1 Laatst bewerkt door marieke84 (27-11-2011 11:17)

Onderwerp: Blondies (have more fun)

En in dit geval zeker, want ik lust geen chocolade (echt waar :Y ) maaaaar deze blondies lust ik wel. Erg lekker zijn ze zelfs en daarom wil ik dit recept met jullie delen:

http://www.taartig.nl/blog/wp-content/uploads/blondies-300x212.png

En zo maak je ze:

Wat heb je nodig voor deze lekkere Blondies:

• 400 gram witte chocolade
    75 gram boter
    3 eieren
    90 gram (basterd)suiker
    2 theelepels vanille aroma
    200 gram zelfrijzend bakmeel

Zo maak je ze:
Verwarm de oven voor op 160 graden. Smelt au bain marie 300 gram witte chocolade met 75 gram boter. Mix in een beslagkom 90 gram suiker met 3 eieren luchtig, voeg 2 theelepels vanille aroma en 200 gram zelfrijzend bakmeel toe. Mix tot een luchtig beslag. Schep dan de gesmolten witte chocolade door het beslag. Hak nog 100 gram witte chocolade door het beslag en schep het beslag in een met vierkant bakblik van 25 bij 25 cm, bekleed deze eerst met bakpapier en vet deze goed in. Zet het bakblik in de oven en na ongeveer 20 tot 25 minuten zijn de blondies klaar. Laat het goed afkoelen in het bakblik en snij de blondies in kleine stukjes.

En ze waren erg lekker ik had ze nog ter ere van mijn verjaardag meegenomen naar mijn werk en ze waren in no-time op.

Groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Blondies (have more fun)

Ik heb laatst ook blondies gemaakt. Ik hou dus niet van witte chocola, maar vind dit echt ZO lekker.

Mijn recept is iets anders dus ik zal hem er even bij plaatsen als variatie op bovenstaand recept.

Blondies met macadamianoten

Bereidingstijd: ca. 50 minuten + wachttijd
Per stuk: ca. 360 kcal (oei oei oei), 5 g eiwit, 21 g vet, 34 g koolhydraten

Ingrediënten voor ca. 24 stuks:
* 250 g boter (+ een beetje om het bakblik in te vetten)
* 400 g bloem (+ een beetje om in het bakblik te strooien)
* 300 g witte chocolade
* 300 g suiker
* 1 zakje vanillesuiker
* Zout (snufje)
* 150 g macadamianoten
* 2 tl bakpoeder
* 100 g gemalen amandelen (blanke amandelen, dus: zonder vlies)
* 3 eieren
* 2-3 el poedersuiker

Voorbereiding:
* Verwarm de oven voor (elektrisch: 175 graden Celsius, hetelucht: 150 graden Celsius, gas: stand 2).
* Vet een diep bakblik in met boter en bestrooi met een beetje bloem.

Wat je moet doen:
* Hak de chocolade grof.
* Smelt 250 g boter en 150 g chocolade (de helft dus!) al roerend.
* Roer de suiker, de vanillesuiker en een snufje zout erdoorheen en verwarm mee.
* Giet in een grote kom en laat afkoelen. Roer er regelmatig doorheen.
* Hak de macadamianoten grof.
* Meng 400 g bloem, het bakpoeder, de amandelen, de macadamianoten en de rest van de chocolade.
* Kluts de eieren en roer ze door het afgekoelde botermengsel.
* Voeg het bloemmengsel aan het botermengsel toe en roer het erdoorheen.
* Strijk het beslag in het bakblik en druk met bebloemde handen glad.
* Bak de blondies 20-25 minuten in de oven.
* Bestrooi met poedersuiker.

3

Re: Blondies (have more fun)

Wij zijn helaas niet zo van de noten in gebak of taart, Maar nu hebben mensen een keuze.

Die van mij zijn in elk geval errug lekker  :Y

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.