1

Onderwerp: Mijn eerste tijgetje 3d

Voor gisteren een Tijgetje 3d taart moeten maken. Was ruim op tijd begonnen om het gezicht en het bovenlichaam al te maken, wat ik van binnen gemaakt heb van Rice Crispy. buitenom fondant. De poten, armen en staart afgelopen week gemaakt. Nou ging alleen het onderlichaam scheuren toen ik Tijgetje op de taart zette om te kijken of hij bleef staan. Hij bleef overigens wel staan. Alleen een probleem met zijn armen. Die bleven niet in het lichaam zitten, dus maar in de taart gestoken, maar daar bleven ze ook niet op de plek dus moeten ondersteunen met lange saté prikkers.
Eigenlijk wilde de klant een hele hoge boltaart, maar om stukken taart te laten afsnijden van meer dan 20 cm vond ik zelf niks, dus besloten een ronde taart te maken en daarop een kleinere bol.
De klant was uiteindelijk super tevreden.
Tevens een klein meptaartje erbij gemaakt.

(De klant had een foto gestuurd van een voorbeeld van een 3d tijgetje, misschien was het voorbeeld wel van eentje van hier!)

Vond het een hele moeilijke opdracht, en vraag me eigenlijk af wat ik anders kan/moet doen om ervoor te zorgen dat het 3d figuur niet scheurt. Iemand tips? Was de eerste keer zo'n giga 3d opdracht.

Bedankt alvast voor de reactie's en tips.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/376784_323940784285922_100000100105795_1466928_1717631081_n.jpg

2

Re: Mijn eerste tijgetje 3d

Leuk gedaan  :thumb:

Taart groetjes Ellen