1 Laatst bewerkt door joyce.83 (25-11-2011 23:04)

Onderwerp: 2 cakes bakken voor een grotere taart?? Gaat dat??

Ik heb mij vergist in mij oven.. Ik mag een vierkanten taart van 30x30 maken.... Maar mn bakblik past niet in in mijn combi oven.. Mijn grote oven werkt niet meer naar behoren en kan ik dus niet gebruiken..

Hoe kan ik het beste dan een grote taart maken van 2 gebakken cakes??

Ik heb nu een cake gebakken van 23x23 cm en een cake van 17x17.. en dan nog een halve cake van 17x17 vanwege het beslag dat ik over had..

En in mijn achterhoofd gehouden dat ik er ook een kleinere stapeltaart van zou kunnen maken eventueel als het een teveel gedoe zou worden..

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen... morgenmiddag word de taart opgehaald...

2

Re: 2 cakes bakken voor een grotere taart?? Gaat dat??

Ik zou een lieve buuf aankijken :lol:

Als dat niet kan, dan de andere stukken opmaat snijden en er tegenaan plakken met vulling, niet zo heel lastig toch?
Suc6

3

Re: 2 cakes bakken voor een grotere taart?? Gaat dat??

Nee moet niet lastig zijn, wil het ook zelf gaan doen... Ik vroeg idd wie mij hiermee zou willen helpen, bedoelde hier op het forum om wat tips en ideeen te geven ;)

Maar hoe kun je dat het beste doen?? gewoon de grotste cake heel laten en dan even hoge stukken maken van de andere en ertegenaan plakken met vulling??

Het liefste wil ik alles ook op even hoge hoogte in lagen snijden, er komen 4 laagjes vulling in, normaal doe ik er 2 lagen in, nu 4 maar dan met wat minder vulling zeg maar...