1

Onderwerp: Ik mis nog iets in mijn recept???

Hallo dames,

Op het werk hebben wij een traditie waarbij er elke vrijdag iemand een taart/plaatkoek/lekkers maakt. Degene die 's ochtends het eerste stukje neemt is volgende week aan de beurt.
Ik wilde heel graag voor sinterklaas iets maken dus vanochtend heb ik het mes ter handen genomen.

Ik wil een biscuit bakken op een (nieuwe) bakplaat. Deze heeft niet echt een hele hoge rand maar hij hoeft ook niet zo hoog te worden. Als ik hem 1x door kan snijden is hoog genoeg. Ik wil lemon curd gaan gebruiken om het biscuit mee in te smeren (nog niet eerder gebruikt,dus tips welkom). Verder wil ik de taart met pure chocolade ganache afsmeren en beplakken met pepernoten. Nu zoek ik alleen nog iets voor IN de taart. Waar combineert dit nu lekker mee. Hou zelf van mona-toetjes, is er iets bij wat goed kan. Citroen misschien? En samen met BBR?

Kortom alle lekker ideeen voor een sinterklaastaart met pepernoten zijn welkom!!!

Thanks.
Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Ik mis nog iets in mijn recept???

Mona heeft een lekkere karamel-pecannoten bavarois, past er goed bij denk ik.

Christine.

3

keukentje schreef:

Mona heeft een lekkere karamel-pecannoten bavarois, past er goed bij denk ik.

Past dit dan ook nog bij de lemon-curd? Wanneer en hoe gebruik je lemon curd eigenlijk? Ik heb zo'n pot van Chivers.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

4

of, om in de sint sfeer te blijven, iets met speculaas?
speculaas is sowieso lekker met chocola!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

5

rorico schreef:

of, om in de sint sfeer te blijven, iets met speculaas?
speculaas is sowieso lekker met chocola!

Er komen pepernoten aan de buitenkant van de taart, dus die smaak zit er al wel in verwerkt.

6

oja, haha, sorry, niet om gedacht  :+

die met karamel klinkt ook erg goed, past bij alle 3 dingen die je noemde

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

7

Lemon curd vind ik niet iets sinterklaas achtigs. Ik zou dan eerder kiezen voor een sinaasappel of mandarijn iets. Dit is allebei volgens mij ook heerlijk in combinatie met speculaas en chocola. Ik zou de lemon curd dus voor een ander taartje gebruiken als ik jou was... :o

Mee eens, ik vind lemon curd niet vies, maar ook niet lekker bij pepernoten en chocola. Ik zou deze weglaten, als de pepernoten het uitgangspunt zijn.

9

Van chivers heb je ook sinaasappel curd dat heb ik in een taartje gebruikt samen met botercrème waar ik wat speculoos aan had toegevoegd, verder dat karamel toetje wat ik eerder al schreef.

Christine.

10

Bedankt dames voor het meedenken. Denk dat ik er verder mee kan!

Gr. Dolfijn

11

Ik zou inderdaad niet voor de lemoncurd gaan met Sinterklaas.

Maar mocht je 'm ooit gaan gebruiken: lemoncurd vind ik geweldig combineren met het citroenkwarktaarttoetje van Mona! :9

12

Hmmmmm, chocolade en mandarijnen of sinaasappel....

Ik net een paar weken geleden iets bedacht wat heel goed is uitgepakt.
Pure chocolade smelten samen met sinassnippers. Die sinasgeleimet een laagje chocolade eromheen!
Dat was errug lekker!

Succes

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

13

Ricky schreef:

Pure chocolade smelten samen met sinassnippers. Die sinasgeleimet een laagje chocolade eromheen!
Dat was errug lekker!

Succes

Klinkt heerlijk! Maak je die sinassnippers dan zelf? gewoon een sinaasappel raspen?

14

Dolfijn schreef:
Ricky schreef:

Dat was errug lekker!

Succes

Klinkt heerlijk! Maak je die sinassnippers dan zelf? gewoon een sinaasappel raspen?

Nee ik bedoel die sinassnippers die je koopt in de supermarkt. Bij de luxe chocolade. (heel ordinair dus  :lol: )

Dat zijn van die halve maantjes met pure chocolade en van binnen zit er een soort sinasappelgelei. kinderen ziijn er gek op.
Die doe ik in een pannetje smelten waar ik eerder al 100 gram pure chocolade heb gesmolten.
Wel goed roeren (stevig) en als het klaar is is het een beetje brokkelig en zeker niet smeerbaar. (moet ik nog iets op bedenken, misschien nog wat pure chocolade erbij?) en dan doe ik dat als vulling samen met de sinasmousse tussen de taart.
Als je het gaat maken, laat me maar weten hoe je het vond.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky