1

Onderwerp: wie kan mij helpen?!?!

Ik snap het niet meer, ik heb alles geprobeerd volgens recept, ook de bereiding met zorgvuldigheid volgens recept 2 op deze site.  maar op een of andere manier wil mijn bicuit niet erg goed rijzen in de oven
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe, ik heb nog nooit zo voorzichtig iets gebakken als dit, maar er zijn al een hoop bodems in de vuilnisbak verdwenen, omdat ze te droog blijken en te plat blijven, ze rijzen wel iets, maar net een halve cm ofzo...

groetjes Nightshade

Re: wie kan mij helpen?!?!

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit de eieren in warm water leg, maar soms gewoon rechtstreeks uit de koelkast haal  :o

Hoe lang klop je de eieren? Ik stel de kookwekker altijd op 10 minuten,  en het komt niet vaak voor dat ik voor die 10 minuten al stop met kloppen...

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

Hoi,

Gebruik je biscuitmix of maak je het volgens een recept zelf? Met biscuitmix wordt je kapsel hoger dan zonder. Dat komt omdat hier Moskovisch poeder in zit waardoor je kapsel hoger wordt.

Verdere handige tips:
Je beslag minimaal 10 minuten mixen op de hoogste stand, daarna 2 min op de laagste stand. Voorzichtig je beslag in je bakvorm begeleiden met een spatel. Dus niet erin kwakken (dat scheelt de helft aan lucht dat je er net met een mixer in hebt gemixt).
Je bakvorm goed invetten en met bakpapier bekleden.
Oven goed voorverwarmen en ik zet mijn oven altijd op onder- en bovenwarmte op 175 graden. Een hete luchtoven zet je op 175 graden. Na 30 minuten pas de ovendeur openen, anders zakt je kapsel in. Ik hoop dat het je gaat lukken. De aanhouder wint!

4

ik heb ze zolang laten kloppen tot het een zacht gele kleur had, ik probeerde een grote rechthoekige biscuit te bakken, met het recept gebaseerd en berekend op 9 eieren, dus met 270 gr suiker en 270 gr bloem. de gardes van de mixer zijn tijdens het mixen van de suiker met eieren gedeeltelijk boven de eiermix gebleven. dus heb een beetje moeten inschatten voor de tijd van het mixen, maar hij heeft zeker 15 tot 20 min, geklopt. vervolgens heb ik heel voorzichtig de bloem door mijn man met de zeef kleine beetjes in het mengsel laten zeven terwijl ik het voorzichtig erdoorheen spatelde, de biscuit heeft 45 min in de oven gestaan, na prikken bleek hij gaar te zijn. ook heb ik de oven voorverwarmt op 140 en toen ik de vorm erin ging op 180 gezet....

groetjes Nightshade :)