1

Onderwerp: stroopwafel taart

ik heb nu eens een kant en klaar mix gekocht. ben zelf gek op caramel dus een stroopwafeltaart leek me wel wat.

het is van funcakes en heet stroopwafel cake.

ben erg benieuw, het mengsel is erg dik en kleverig. vraagme af of er niet een heel dun magtige vorm uit komt :s.

Re: stroopwafel taart

Ben erg benieuwd, sta zelf ook in de verleiding om dat eens te proberen!

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

3

Ik heb deze mix vanmiddag voor het eerst gebruikt. Ik vond het beslag ook kleverig, maar in de cakepop maker deden ze het erg goed. Ik heb er zelfs minder in moeten doen dan de vorige keer met de cc-mix van funcakes, want ze rezen een stuk beter. Dus ik denk dat hij goed omhoog zal komen.

Wel is hij redelijk zoet/machtig. Maar wel enorm lekker: hij heeft weinig nodig in de vorm van vullingen. Ik weet wel welke cakemix ik ga gebruiken als ik een keer een 3D taart maak die niet van biscuit gemaakt kan worden  :9

4

Die ken ik al een tijdje en is heeeeeeerlijk  net als die amandel wondercake  ;)

5

mmm hier rijst hij nog steeds niet. en heb precies gedaan wat er op het pak staat :(

hij moet nu nog 20 min maar zie hetsomber in.

6 Laatst bewerkt door heleena (25-11-2011 21:09)

Ik heb ook een keer de mix voor stroopwafelcake uitgeprobeerd en vond dat wel lekker maar uiteindelijk ben ik overstag gegaan om gewoon een cake te bakken en daar zelf stukjes stroopwafel aan toe te voegen.
Ik verkruimel nu een pak stroopwafels en doe dat dan in de hoeveelheid voor twee cakes.

Even googlen op stroopwafelcake.....
http://www.smulweb.nl/recepten/1362156/Stroopwafelcake

Deze is echt superlekker.

7

hijis nog niet eens 3 cm hoog. jammer, dan maar gewone cake. misschien kan ik hier van een plak er tussen doen... of zou dat niet lekker zijn?

8

heleena, gebruik je het dan net als een gewoon biscuit, dus doorsnijden en vullen?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

9

Nee, ik gebruik het dan niet als gewoon biscuit.
Het is gewoon een heel goed gevulde cake en goed te gebruiken voor bv. een wavy taart maar ook gewoon zo hartstikke lekker.https://lh6.googleusercontent.com/-VMrU-3FpxTY/TtDyWet8j_I/AAAAAAAAHbI/mPiAwfdp-fE/s720/IMG_3192.JPG

10

Leuk taartje.  :thumb:  :thumb:

Jammer dat de stroopwafelcake was mislukt.
Dit is toch een gewone cake of toch de stroopwafelcake?
Je kunt trouwens een gewone cake ook doorsnijden en vullen. Dat doe ik altijd, gebruik nooit biscuit, maar altijd cake omdat wij dat veel lekkerder vinden.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

welke vulling is lekker voor de stroopwafelcake, wil er volgende week eentje maken voor een collega

gr Gerlinde

12

baileyscreme mmmm

13

Ik maak met deze mix heerlijke muffins! :Y
Ook misschien een idee voor jou?

14

Een cake rijst veel minder dan bijvoorbeeld biscuit, dus als je een bakvorm met cake vult zal je de vorm ongeveer 2/3 moeten vullen met cakebeslag..
Dat heeft niets met stroopwafelcake/amandelwonder cake of andere cake te maken...

Je moet dus wel voldoende beslag aanmaken..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

oh die baileys zal wel eens een groot succes kunnen gaan worden denk ik zomaar. als je hem dan nog met fondant gaat bekleden waar smeer je de taart dan mee af? als ik dat nog vragen mag... haha

Ook ik heb net de stroopwafelmix besteld. Ben heel benieuwd. Ik wil hem gaan vullen met caramel bavarois. Of zal dat helemaal te machtig worden?

de stroopwafel die rijst enorm in de oven, heb vanochtend ook een amandel wondercake gemaakt maar die is niet echt omhoog gekomen, is deze dan mislukt en kan ik hem weggooien of zal hij nog wel te eten zijn....

18

hij is heerlijk kan ik zeggen hihi
ik heb hem gevuld met hazelnootcreme

19

Is ook heel lekker met kaneel bc.  :Y  :9

Dat is toch een TAART waard!