1

Onderwerp: Wie weet hoe ik dat maak?

Ik vond laatst de lijst met combinaties van vullingen.. Nu wil iemand graag de volgende vullingen in een taart!!!

Laagje aardbeien bavaroise + crispy chocolaagje/ laagje aardbeienjam

Ok de aardbeienbavaroise en de aardenbeienjam spreken voor zich maar hoe maak ik dat crispy chocolaagje?? en word er bedoeld op de aardbeienbavaroise of als vulling in een apparte laag van de taart??

Wie kan mij helpen!!

2

Re: Wie weet hoe ik dat maak?

joyce.83 schreef:

maar hoe maak ik dat crispy chocolaagje?? en word er bedoeld op de aardbeienbavaroise of als vulling in een apparte laag van de taart??

Of het een laagje crispy op de aardbeibavaroise moet worden of een aparte laag dat zul je aan je klant moeten vragen. ~

Hoe je het maakt....je smelt een reep chocolade au-bain-marie en giet het dan op het gewenste oppervlak en laat het weer stollen. Voila!

Volg je hart...want dat klopt!

3 Laatst bewerkt door joyce.83 (25-11-2011 15:50)

Of het een laagje crispy op de aardbeibavaroise moet worden of een aparte laag dat zul je aan je klant moeten vragen. ~

Hoe je het maakt....je smelt een reep chocolade au-bain-marie en giet het dan op het gewenste oppervlak en laat het weer stollen. Voila!

Bedankt voor je reactie.. Het mocht in een apparte laag van de taart, dat dacht ik eerst ook dat ermee bedoeld werd maar het kan dus beide gelukkig..

Sorry maar wat bedoel je met au-bain-marie??

volgens mij heb ik het gevonden, in een pannentje op het vuur of niet??

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … ade+fudge/ kan ik dit recept ervoor gebruiken?? en word het dan crispy doordat het hard word de chocolade??

Heb nog niet zo ervaring met verschillende vullingen en nu ik voor iemand wat mag maken staat er een soort van druk achter haha!! wil het graag goed doen natuurlijk...

4

Au-bain-marie: Je neemt een grote en een kleine pan die in elkaar passen. IN de grote doe je water en dat breng je aan de kook. In de kleine doe je de chocolade en dat pannetje zet je in de pan met kokend water. Let op dat er geen water bij de choco komt want dan gaat het mis!

5

Fudge wordt volgens mij niet echt crispy.

Maar als je vullingen nog nooit gemaakt hebt...is het dan een idee om dat te zeggen tegen je klant en iets "veiligs" te kiezen? Ik probeer dit soort nieuwe dingen eerst uit op de familie. Bij mij kunnen ze alleen kiezen uit vullingen die ik eerder gemaakt heb en waar ik achter sta...die ikzelf dus ook lekker vindt.

6

Ok duidelijk!! Bedankt!!

Zou je er enkel alleen een chocoladereep voor gebruiken?? En dan dus op je cake gieten, en word het vanzelf hard en dus crispy??

Dan kan ik dus geen randje botercreme maken denk ik omdat dat gaat smelten toch??

haha dilemma's!!

7

Wil je een randje botercreme bij de choco doen? Ik zou dat niet doen...gewoon een beetje (1 cm) van de rand af blijven.

8

Nee is inderdaad dat is geen goed idee...

Ok, nou bedankt voor de uitleg... Zo moet het wel gaan lukken en ik heb weer wat geleerd vandaag!!!

9

tip: maar een heel dun laagje chocolade doen, anders vind ik het te hard en bijt het niet lekker zeg maar.

10

Ik zou het crispy chocoladelaagje combineren met een laagje andere vulling.. Bv de jam in jouw geval..

11

Ik zou het crispy laagje maken door een fijn netwerkje/rastertje  van chocolade te spuiten met een cornetje of een spuitzak/snoepzak. Anders krijg je al gauw een te dikke laag chocolade in je taart.

Life is what you bake it.

12

Ik gebruik altijd de chocolade glazuur van Dr Oetker ( rode Pakje).

In pan met water laten smelten ( nog in de verpakking), openmaken en dan uitgieten op lange strook alluminiumfolie , uitsmeren even in de koelkast daarna kun je de cholade zo in stukjes er van afhalen , echt lekker op allerlei soorten vullingen, is een verassende harde bite in de taart

Taart groetjes Ellen