Onderwerp: Hoi
Hallo,
Mijn naam is Bianca, ben eigenlijk boekhouder van beroep maar bakken en koken is al jaren mijn passie.
Ik ben in het buitenland opgegroeid en daar was niet een standaard slagroom taart op iedere verjaardag en toen wij in 1999 (terug) kwam naar Nederland heb ik ook de nodige moeite gehad om alle benodigdheden voor het bakken en kleuren en dergelijke te vinden. Gelukkig is er in het laatste paar jaar in Nederland een revolutie ontketend ( in het taart wereld) en is meeste dingen tegenwoordig makkelijk verkrijgbaar.
Toen mijn kinderen aan het opgroeien waren heb ik altijd een leuke taart gemaakt, wel vooral met botercremé als versiersel – ik heb pas vorig jaar voor het eerst met fondant gewerkt en vind het geweldig. ( marsepein vind ik zelf niet lekker dus werk ik ook niet echt ermee ).
Mijn creaties lijkt soms knullig in vergelijking met sommige professionele taarten bij jullie op het forum maar ik vind het niet erg, ooit als ik tijd heeft woon ik wel een workshop bij om wat fijnere kneepjes bij te leren. Bij ons in het dorp is sinds kort ook een taartwinkel die workshops geeft dus dat maakt het toch meer toegankelijk.
Ik neus al een tijd lang op jullie forum rond en heeft gisteren uit eindelijk besloten te registreren.
Ik vind het leuk om ideeën op te doen door andere taarten te bekijken en heb dan ook al in het verleden een ideetje of 2 geleend.
Later hoop ik een paar foto’s te plaatsen en miskien een leuke reactie of 2 te krijgen – dat is altijd wel leuk om te horen ook kritiek is goed, leren en ontwikkelen is belangrijk ongeacht leeftijd…….