1

Onderwerp: Diepvries fruit in cupcakes

Hallo! ^-^
Een tijdje geleden heb ik een cupcake recept uitgeprobeerd waar diepvries fruit van de AH door het beslag moest worden geroerd...dit fruit hoefde echter niet te worden ontdooid en in bevroren vorm aan het beslag worden toegevoegd. De cupcakes zijn helaas jammerlijk mislukt en bleven zo plat als vla in de vormpjes liggen...

Nu vind ik op het forum wel veel informatie over het toevoegen van diepvries fruit aan creme of vulling, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie bevroren fruit in cupcake beslag verwerken?
Ik lees namelijk dat veel baksters het fruit eerst laten ontdooien en uit laten lekken, maar volgens het recept was dit niet nodig...

Let me know! ^-^

Keep running :)

2

Re: Diepvries fruit in cupcakes

ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik zou denken dat je het inderdaad eerst moet ontdooien en uit laten lekken. In het bevroren fruit zit anders nog heel veel vocht, waardoor je mix te waterig wordt.

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

3

Bevroren fruit laat ik altijd eerst ontdooien, en dat doe ik op keuken papier zodat het fruit z'n originele vorm behoud en geen papje wordt.
Misschien was het toch een foutje in het recept, want er komt best wel wat vocht van bevroren fruit af.

Probeer het nog eens zou ik zeggen met het fruit ontdooit.

Succes

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

4

Kan je het zo doen: 'dotje' beslag in het cc-papiertje, dan je bevroren (bijvoorbeeld) framboos erin, en de rest van het beslag er bovenop. Dan bakken........?

5

Jeetje...bedankt voor alle berichtjes! :)

Het leek mij inderdaad ook vreemd het fruit in bevroren toestand is het beslag te roeren; ik gebruik vaak diepvries fruit voor smoothies en als je dan eens wat later dan verwacht met je boodschappen thuiskomt wil er wel eens een ondefinieerbaar plasje ontdooid fruitwater op de bodem van de tas liggen :P

Ik zal al jullie tips in ieder geval uitproberen...TNX! :D

Keep running :)

6

Ik gebruik wel vaker bevroren fruit in cupcakes zonder ze te laten ontdooien ik spuit de papiertjes zo dat ik er alleen nog een klein dotje bovenop hoef te doen dus zeg maar 3kwart en dan zet ik het fruit in het midden zonder te ontdooien en dan bedek ik het fruit met een heel klein beetje beslag
een andere manier als ik  lui ben dan vul ik dus de papiertjes en duw ik het bevroren fruit er gewoon een beetje in  en dit gaat prima maak ze ontzettend vaak vooral met frambozen van de appie vind het lekkerder dan waneer ze ontdooid zijn geweest om de een of andere reden ook in cheesecakes trouwens en mijn cupcakes worden altijd heel mooi hoog

walking on buttercreamclouds .....

Ik heb onlangs meerdere malen bosvruchten cupcakes gemaakt met bevroren bosvruchten door het beslag. Dit ging prima! Ze werden mooi hoog en paste precies in de backing cups..

Zou niet weten waarom het dus niet is gelukt...

.....Mooie Taart uit Ede is vanaf oktober KeeKenMooR.....
                           -www.keekenmoor.nl-