1

Onderwerp: Eerste taartjes die het forum op mogen

Ik maak nog niet zo lang taarten en tot nu toe zijn al mijn proefbaksels naar mijn testpanel van vriendinnen, collega's en familie gegaan, maar nu heb ik er een paar die ik wel forum-waardig vind. Dus bij deze, in de parade! Tis nog niet zo strak en netjes afgewerkt als ik zou willen, maar oefening baart kunst toch?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/381124_2757470494915_1202315459_3251859_1707072175_n.jpg

Zoonlief (5) wilde een taartje voor zijn jarige peetoom maken. Op mijn vraag wat er dan op moest was het antwoord paarse en gele sterren en een sneeuwpop..  :s  okee... Milan heeft de mix voor de biscuit gemixt (10 minuten met de handmixer, de bikkel! :lol:  ), de fondant gekleurd voor de sterren en de sterren ook uitgestoken!
Sneeuwpopje heb ik geboetseerd, begin dat steeds leuker te vinden terwijl ik altijd gedacht heb dat ik daar slecht in was! Zo zie je maar..
Rare foto trouwens, taart zat al in de doos toen ik erachter kwam dat ik vergeten was een foto te maken..

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/381810_2757452414463_1202315459_3251844_701745958_n.jpg

Naar aanleiding van mijn HK-puzzelplaatjestaart (heb ik die eigenlijk al geplaatst?denk het niet) wilde mijn collegaatje Suus ook een HK-taart voor haar verjaardag, om op het kdv waar ze stage loopt te trakteren. Waaaaaa mn eerste opdracht! Té Lollig!  :o   :lol:
Haar wel verteld dat mijn taarten niet superstrak zijn, dat ik beginner ben etc maar nee Suus wilde persé een HK taart van mij.
Dus wederom aan de fröbel, de HK is een beetje te dik naar mn zin en omdat ik nog steeds geen sugargun heb zijn de zwarte randen geschilderd. Gezien het feit dat mijn collectie tooltjes e.d. nog beperkt is vind ik "m best leuk geworden :D
Suus was blij, kindjes vonden 'm lekker en dan ben ik ook blij hahaha.

Bovenste is gevuld met aardbeienconfiture (mijn broer is niet zo van de vullingen dus dacht ik hou het veilig, weet dat ie dit wel lekker vindt) en de HK is gevuld met banketbakkersroom en aardbeienconfiture.

2

Re: Eerste taartjes die het forum op mogen

Leuke taartjes, hoor.
En wat geweldig om samen met je zoontje van 5 de taart voor zijn peetoom te maken. Dat maakt de taart toch extra speciaal.  :thumb:

3

Ja leuk he! Mijn broer wil nooit iets voor zijn verjaardag en Milan had bedacht dat niets ook weer zo...niets was  :lol:  'dus mama kunnen we beter een taartje maken voor Ome Sjors dan krijgt ie toch een kadootje EN ook nog wat lekkers!" (wat een moppie heb ik toch op de wereld gezet, heerlijk! :thumb: )

4

Wat een leuke taarten! Leuk als je lekker kan freubelen met je kind. De mijne is er ook dol op!

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

5

Leuk hoor!

Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt...

6

Helemaal leuk, en ziet er strak uit hoor!

7

Leuke taarten, en een sugergun is echt heel handig  ik gebruik hem vaak.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!