1

Onderwerp: Heeft iemand al ervaring met de RD Metallic Food Paint?

De titel geeft het al aan. Ik vroeg mij af of iemand het al geprobeerd heeft? http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-5826.html
Ik heb zelf light en dark silver, light en dark gold en copper en brons. Ik heb het alleen heel even uitgeprobeerd en dat zag er goed uit.
Maar misschien heeft iemand al foto's van van taarten (of gedeelten) die hiermee geverfd zijn. Ben erg benieuwd namelijk!

groetjes,

2

Re: Heeft iemand al ervaring met de RD Metallic Food Paint?

Ik ben ook heel benieuwd! Op internet lees ik goede reviews, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar een fotootje :-)

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

3

Hey Ladies,
Ik heb ook diverse kleuren van deze serie, speciaal gekocht voor de bumpers en velgen voor een auto taart, maar wat ook deed, het werd niet mooi  :nooo

Heb de dark zilver gebruikt, maar de kleur dekt niet goed. Wat doe ik verkeerd. Heb de wilton kwasten gebruikt en 'gewone''  penselen.
Het bleef niet goed dekken. Als ik er nogmaals overheen ging werd het alleen maar erger.
Fotos volgen nog.

Wat doe ik verkeerd  :rolleyes: ?
Gr

4

In mijn enthousiasme 5 kleurtjes gekocht want ik schilder wel graag maar ben er met deze verf nog niet toe gekomen.
Zal eens kijken of ik van de week wat kan proberen en dan post ik het resultaat wel....
Maar volgens mij gebruikte we deze verf ook bij de workshop droomkasteel van Wendy voor de regenboog en dat werkte wel super.
Ziet er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHKETJPJ-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Ik heb er inmiddels zelf ook mee gewerkt, en bij mij dekt het goed. Ik kleur de fondat altijd wel een beetje voor (bij donkere kleuren).

Die regenboog ziet er ook super uit!

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

6

Ik heb 30 bloemen ermee bewerkt en ik vond het wel heel prettig werken. De bloemen eerst gedust en toen de randen met de food paint bewerkt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DSXZGY4S-G.jpg

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

7

Het is super verf.
Alleen mijn ervaring is dat het op fondant beter dekt dan op marsepein.
Marsepein is wat opener van structuur en daardoor moet je er wel 2 of 3 laagjes op aanbrengen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Hoi dames,

Ik spring even in, want ik ben op zoek naar een koperkleur. Geeft deze paint een mooie kleur koper en wat voor kleur moet de fondant dan zijn?
Of kun je beter dusten, maar met welke kleur er zijn er zoveel. :think:
Ik ben e.e.a. aan het uit proberen voor een taart voor (er staat voor en niet van) mijn schoonmoeder en die houdt van kitsch. Ik wilde deze keer baroque (schrijf je dat zo?) stijl maken in koperkleur. Ik ben er nog niet uit, dus andere ideeen zijn ook welkom.
Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

Ik vond het vervelend werken streperig!

http://7.media.hyves-static.net/1454477190/6/9-jm/0/img1454477190.jpeg

Groetjes P@trici@

10

ik vond het wel prettig werken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OGYOLWVQ-D.jpg

@saltandpepper: misschien moet je het iets verdunnen als je grote vlakken wilt verdunnen.

ik heb nu kleine vlakken en randjes gedaan en dat ging prima , ik vind het wel mooi geworden!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

Ik hoorde van Kwebbel dat je het niet al kwastend moet aanbrengen, maar gewoon 1 keer erover gaan. Dan supergoed laten drogen mocht je nog een laagje willen aanbrengen, anders gaat het vlekken.

@ Peca. Edible Art heeft een hele mooi koper, golden ginger. Dekt ook heel goed met wat alcohol!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

Ik heb het ook gekocht en wil het ook uitproberen, schilderen jullie direct vanuit het flesje?

13

Lindy schreef:

Ik heb het ook gekocht en wil het ook uitproberen, schilderen jullie direct vanuit het flesje?

:Y

14

het is geweldige verf!! ik heb de dark silver gebruikt op m'n laatste taart (paardje op een taartje) op het hoefijzer. echt superspul!!
ik ga ook zeker meer kleurtjes aanschaffen!!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

15

Het is geweldige verf!  :Y

Inderdaad werkt het het beste op fondant, wat al behoorlijk is 'aangedroogt' dus niet meer plakkerig aanvoelt.

Je kunt het op 2 manieren gebruiken

1) over de hele taart aanbrengen: Kleur de fondant voor in een basis die er al behoorlijk op lijkt, doe een beetje verf op een schoteltje en met een speciale natuurspons breng je het aan op je hele taart, het kan zijn dat je dit in 2 laagjes moet doen om het op z'n mooist te doen. 
De eerste laag moet echt goed droog zijn.

2) gedeeltes verven, dit doe je met een kwastje, wat hierboven al werd beschreven niet te veel 'vegen' met je kwast.. Het werkt wat dat betreft het zelfde als nagellak.. als je daar te vaak overheen gaat dan wordt het streperig en vlekkerig
Ook hier zoveel mogelijk 'voorkleuren' van de basis

De schoenendoos met de roze strepen die hier boven staat is direct op het witte fondant geschilderd, dan is de overgang van wit, naar roze te groot.. dat is bijna niet te doen.. Moet je toch een tweede laag aanbrengen.. dan is ook hier 'drogen'  het toverwoord.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

16

Bianca701 schreef:

Hey Ladies,
Ik heb ook diverse kleuren van deze serie, speciaal gekocht voor de bumpers en velgen voor een auto taart, maar wat ook deed, het werd niet mooi  :nooo

Heb de dark zilver gebruikt, maar de kleur dekt niet goed. Wat doe ik verkeerd. Heb de wilton kwasten gebruikt en 'gewone''  penselen.
Het bleef niet goed dekken. Als ik er nogmaals overheen ging werd het alleen maar erger.
Fotos volgen nog.

Wat doe ik verkeerd  :rolleyes: ?
Gr

Ik heb dus net hetzelfde voor. Had eerder al een topic hierover opgestart maar toen geen reactie.
Heb 3 potjes in huis, nog vol en ze staan hier maar. Ik heb heb een beetje opgegeven om het terug te proberen... Dus ik lees mee!  :think:

17

Voor de geïnteresseerden, ik heb:
*pearlescent yellow
*metallic light silver
*perlescentt light

Stuur maar een berichtje :)

18

@ lilium, met de tips die  hierboven gegeven worden.. zou je het dan niet nogmaals willen proberen?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

@lillium. Ik zou het idd toch nog een keertje proberen, want ik ben er toch heel erg blij mee. En Bommeltje geeft wel goede tips. Je weet het nooit. Misschien word je toch nog harstikke tevreden met je food paint  :D

20

Gister heb ik dit haasje geschilderd op een icingsheet.
De foto is niet zo best, net even achter m'n pc gedaan en omdat ik het vel omhoog houd, schijnt het wat door en lijkt het erg vlekkerig maar als t plat ligt is dat weg.
Het roze in de oren, van het ei en het blauw van het broekje zijn met de metallic food paint van RD gedaan.
Het bruin met poeder is biscuit van edable art met alcohol

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKQDOUJU-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

21

als je het verf hebt gebruikt op marsepein, kun je de taart dan in een kartonnen doos in de koelkast bewaren? of gaat dat niet goed met de verf?

22

Lindy schreef:

als je het verf hebt gebruikt op marsepein, kun je de taart dan in een kartonnen doos in de koelkast bewaren? of gaat dat niet goed met de verf?

Ik heb daar nooit problemen mee gehad eigenlijk. Dus wat mij betreft moet dat geen probleem zijn.

23

Tnx! hij staat in de koelkast

24

hallo dames, hier nog een vraagje over de verf

welke kleur zouden jullie me adviseren voor het maken van zilveren roosjes? ik heb een bestelling voor 130 lichtblauwe cupcakes emt een zilver roosje erop, het fondant heb ik al lichtgrijs voorgekleurd maar moet ik nu de light silver of de dark silver food paint gebruiken?? :think: en hoe verf ik ze het beste streeploos, de roosjes heb ik namelijk al gemaakt

alvast bedankt he!

25

dannie3 schreef:

hallo dames, hier nog een vraagje over de verf

welke kleur zouden jullie me adviseren voor het maken van zilveren roosjes? ik heb een bestelling voor 130 lichtblauwe cupcakes emt een zilver roosje erop, het fondant heb ik al lichtgrijs voorgekleurd maar moet ik nu de light silver of de dark silver food paint gebruiken?? :think: en hoe verf ik ze het beste streeploos, de roosjes heb ik namelijk al gemaakt

alvast bedankt he!

Ik zou in jouw geval liever zilver dusten dan verven.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties