1

Onderwerp: Planning bruidstaart 120 personen en 150 verpakte cc's...

Ik heb een hele leuke bruidsopdracht gekregen van een kennis. Stapel van 3 hexagon, 3 losse hexagons van 30 cm en 150 verpakte cupcakes als bedankje.
Zowel de taarten als cupcakes worden gevuld met "veilige" vullingen.
Op de cc's komt fondant met gelukkig een roosje uit een mold en 2 blaadjes. Die zijn al bijna klaar. Ben druk bezig om een planning te maken, maar kom er niet helemaal uit.
Ik hoop dus dat mensen die ervaring hebben met deze hoeveelheden me willen helpen met de planning.
Op 22 december wordt alles 's avonds opgehaald. Ik heb een grote koelkast en 4 laden vriezer tot mn beschikking. Ik heb een brede oven gelukkig dus kan 2 trays cc tegelijk bakken. Van de hexagons heb ik geen meerdere dus alleen 20, 25 en 30 cm... Ooh ja, de cc worden verpakt in cellofaan.
Wie helpt mij alsjeblieft om het een beetje te kunnen overzien?

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

2

Re: Planning bruidstaart 120 personen en 150 verpakte cc's...

poeh, dat is een mega opdracht.... kan je niet toevallig de 3 losse hexagons maken en invriezen, die einde van middag de 22e in koeling zetten?
en de cupcakes allemaal vast invriezen?
die op de 22ste verpakken in het cellofaan en dan rustig laten ontdooien. (verpakkingsspullen voortijd klaarmaken/zetten)

het wordt op 22dec savonds opgehaald, dus bruiloft is 23?

en dan die stapel nog... geeeeen idee....

geen ervaringen ook met zoveel, dus geen idee of je wat aan m'n meedenken hebt,haha.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Ik lees even mee...

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

4

Heb je de roosjes al bijna af of een heel rondje al uitgestoken voor op de cc
Ik zou dus al rondjes uitsteken met de roosjes en alles dat dat allemaal al klaar is en op papiertjes en druk en sluitzakjes bewaren op elkaar gestapeld op een dienblad
versieringen voor de taarten alvast maken en de fondant alvast kleuren  en het cellofaan alvast knippen en de lintjes gewoon dat alles klaar staat 
20 december zou ik de vullingen en botercreme maken ingredienten klaar zetten op volgorde en mix alvast afwegen en in zakjes zetten er een stickynote voor wat het is dus 4 zakjes met bv hexagon 30cm en dan naast elkaar zetten in bakvolgorde beginnend met de kleinste hexagon omdat die na het bakken sneller is afgekoeld en dus sneller verder kan en voor de zakjes al een bakje met het benodigde aantal eitjes erin en evt. overige ingredienten ook zou ik alvast alles afwegen en klaarzetten voor het cupcakebeslag in 4 delen (3 x voor ongeveer 48 en de 4e zak voor de rest van de cc) maar dat mag nog wel even een beetje uit het zicht

en alvast alle tools en messen en etc klaar zetten wat je nodig hebt dan zou ik in de avond de drie losse hexagons bakken en als het is afgekoeld of inpakken in huishoudfolie of anders alvast vullen en afsmeren en in de koeling de volgende ochtend zou ik de hexagons bakken voor de stapel ondertussen zou ik de losse hexagons bekleden en versieren dan de stapel vullen en afsmeren, bekleden en versieren  dan 1 lading beslag voor de cupcakes maken en alvast 1 spuitzak klaarzetten als het beslag klaar is spuitzak ermee vullen en dan de bakvormpjes vullen en in de oven en terwijl het bakt de bovenkantjes klaarzetten en de cellofaan op een ander tafeltje als de eerste 24 eruit zijn de rest van het beslag op maken en bakken ondertussen de afgekoelde cc afsmeren en het topje van fondant erop en inpakken als het goed is en je gebruikt 2 bakblikken van 12 cupcakes moet je 6 x 2 trays bakken en dan nog een halve dus als je de volgende ochtend de 22ste moet je dus nog 5 x bakken en ondertussen elke keer als een lading is afgekoeld afsmeren en topje erop en inpakken en de rest van de middag gebruiken om alles af te maken na te kijken in te pakken en op te ruimen hoop dat je hier iets aan hebt veeeel succes in elk geval en hoop dat je mijn uitleg begrijpt en anders hoor ik het wel

walking on buttercreamclouds .....

5

heel erg bedankt voor deze uitleg! Daar heb ik heel veel aan. Ik ga het even in losse punten op papier zetten voor het overzicht.
Ik ben idd al begonnen aan de rozen, toppers, blaadjes e.d.

Het is een goede oefening want volgend jaar juni ben ik gevraagd voor een nog grotere bruiloft. Vind het echt een eer en heel leuk om te doen. Zeker omdat het bij mij lekker hobby mag blijven.

fijn weekend! en nogmaals reuze bedankt  :thumb:  :thumb:  :thumb:

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

6

Fijn dat ik je een beetje kon helpen veel succes en laat je nog even zien hoe het is geworden groetjes Jaleesa

walking on buttercreamclouds .....