1

Onderwerp: Sinterklaastaart met pepernotenbotercrèmevulling en???

Ik ga voor zondag een sinterklaastaart maken. Ik wil er 1 laag botercrème met pepernoten in doen, maar wat is lekker om daarbij te doen, en wat ik in kan vriezen? (Het liefst een niet te moeilijke vulling, ik ben maar beginner en ben altijd bang dat het mislukt.) Ik ga de taart morgen maken, dus ik neem aan dat ik 'm dan in moet vriezen als hij zondag pas gegeten wordt? Of kan ik het zo lang in de koelkast bewaren? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt voor jullie ideeën!

2

Re: Sinterklaastaart met pepernotenbotercrèmevulling en???

Als je hem vult met botercreme en iets van vruchtenjam en/of verse vruchten (ik hoor vaak mandarijntjes uit blik voorbij komen als lekkere combinatie met pepernoten/speculaas) dan hoef je hem niet in te vriezen als je hem morgen maakt. Zolang er maar geen slagroom of andere slecht houdbare dingen in gaan.

3

Ik lees ook even mee. Ben ook van plan een taart te maken voor sinterklaas. Maar weet ook geen goede combinatie bij pepernotencreme.

4

ik zat te denken aan bc met schuddebuikjes en dan een laag bc met perzik uit blik. Geen idee nog hoor of dat smaakt, maar dat was ik in iedergeval van plan ;)

5

Ik ga er 1 maken met bbr manderijntjes en botercreme met speculaaskruiden.
Of het lekker is weet ik niet ;-)

6

Ik heb ook nog botercrème met pepernoten staan die ik afgelopen dinsdag heb gemaakt, kan ik die ook nog gebruiken voor de taart van zondag? (Staat in de koelkast, niet in de vriezer.)

7

@ Mijke: doe je dan een laag met alleen mandarijntjes of mix je die ergens doorheen?

Ik kan het niet laten mijn linkje nog een keer te geven: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=172474

Zelf geproefd, echt lekkere combi.