1

Onderwerp: Fondant plakken?

Ik heb vandaag mijn eerste taart met puzzelplaat gemaakt, ging niet helemaal zoals ik wilde, maar is toch redelijk gelukt moet ik zeggen. Maar zit toch nog even met een vraag hoe je bijvoorbeeld laagjes fondant het beste op elkaar kunt plakken? Want nu zat het volgens mij niet helemaal op elkaar vast.

2

Re: Fondant plakken?

Er bestaat eetbare lijm die je kant-en-klaar kan kopen. Ook zelf te maken met tylose. Of heel simpel, penseeltje gewoon met water bevochtigen en dan op de fondant, klein beetje water is al genoeg om te plakken.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Yep, gewoon klein beetje water.
Werkt super fijn en kost niets  :lol:

Have a Nice day!

4

Oke dan heb ik het wel goed gedaan, maar heb gisteren zoveel dingen gelezen en dacht ook iets over iets met geen water bij fondant, maar kleine beeyjes kan dus geen kwaad

5

Heel klein beetje kan geen kwaad, gewoon een penseeltje licht bevochtigen en je fondant plakken.

6

Zelf plak ik het liefste met eetbare lijm (die ik zelf aanmaak van tylose poeder met water).

Puzzelen met fondant is trouwens lastiger dan met marsepein. Omdat de marsepein als het ware al aan zichzelf vastplakt valt de puzzel niet zo makkelijk uit elkaar bij het overleggen.
Daarentegen vind ik de puzzels met fondant meestal wel heel mooi strak. Dus het is soms de voor- en nadelen tegen elkaar wegstrepen.  :D

~ Never waste a good crisis... ~

7

als ik puzzel doe ik dit met marsepein, puzzelt heel fijn en ik begin altijd met een hele dunne laagje marsepein over het hele plaatje en daar puzzel je de losse delen op. dan blijft alles bij elkaar zitten.
tylose met water geeft eetbare lijm als het zelf niet blijft plakken