1

Onderwerp: candy melts = chocolade ????

heyhey,

mss dom vraagje...die candy melts in al die toffe kleurkes....heeft dit een chocolade smaak of wat is het eigenlijk?

grtjs

2

Re: candy melts = chocolade ????

het is zeker geen chocolade

het is om te smelten zoals chocolade maar is het niet
is een soort snoep

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

En daarom ben ik zo blij met de 'domme' vragen: ik ging er gewoon van uit dat candymelts kleine blokjes gekleurde chocola waren... weer iets nieuws geleerd :Y
('Domme' vragen bestaan dus niet, vandaar de aanhalingstekens.)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

4

Het heeft een beetje een vanille smaak. De bruine zijn wel met echte Cacao en de witte vind ik naar Witte chocolade smaken (ook al staat er vanille op :-) ).

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

5

ik wist het ook nooit helemaal zeker of het nu chocolade was....
Nu wel dus!
Dit hoort voor mij niet in de categorie domme vragen thuis hoor!
Want ja die bestaan mijns inziens zeker wel, heb er al vele gehoord.

6

oh oef! :) dank je wel.
nu weet ik tenminste iets te zeggen erover want had geen idee dat het naar vanille proefde....kdacht of chocolade of iets heel zoet...
is da eigenlijk handig te gebruiken?
ik dacht dat ze zeiden het in de micro te laten smelten maar stolt dit dan niet heel snel?

7

Je kan het inderdaad het makkelijkst in de magnetron laten smelten. Het wordt wel redelijk snel hard, maar als je het in kleine gedeelten doet gaat het heel goed. Er zijn ook speciale bakjes, waarin het langer warm blijft (van Wilton), maar dan moet je het wel erin willen dippen. Die hebben geen zin als je met een spuitfles werkt :-).

Maar als je het gewoon per een paar cakepops smelt (of gewoon in 1x doorwerkt), dan blijft het lang genoeg vloeibaar.

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

8

Nu vind ik toch ook wel dat die candy melts heel erg naar witte chocolade proeven.
Ik heb zowel de groene als de rode al gehad. Mijns inziens zit er zeker cacaoboter in.
En ik vind het ook niet naar "snoepjes" proeven...
Misschien moet ik volgende keer maar eens goed op de verpakking kijken wat erin zit.

Wat smelten betreft, om ze echt mooi glad/lopend te krijgen, kan je er best wat crisco of olie met neutrale smaak doordoen, anders blijft het te hard om cake pops in te dippen. Beetje bij beetje erbij doen, want eens het té lopend is, gaat het ook weer zo van je cake pop afdruipen. En tussenin altijd omroeren!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com