1

Onderwerp: Hoe koekjes van de laagjespot bewaren

Ik heb de koekjes van de laagjespot gebakken en ga ze vrijdag uitdelen. Hoe kan ik ze het beste bewaren?Ik een taartdoos, in een koekblik, in een plastic trommel met rijst?
Ik wil niet dat ze zacht worden.
Ik heb ze al eens eerder 1,5 week bewaard maar toen had ik ze niet goed gebakken en waren ze sowieso zacht. Toen werden ze in het koekblik langzaamaan wel steeds harder.
Hoop dat iemand mij het verlossende antwoord kan geven!

Life is what you bake it.

2

Re: Hoe koekjes van de laagjespot bewaren

Ik doe ze in een blikken trommeltje en dan wat rijst onderin, dit pakte bij mij goed uit...

I just love it....!!

3 Laatst bewerkt door Taartenmarie (23-11-2011 11:22)

Heb de eerste lading (in afwachting van een antwoord) nu in een taartdoos met bakpapier tegen het ujitdrogen onderin gedaan. De 2e lading zit in de oven. Zou dit ook goed gaan?
Ze zijn nu echt super lekker trouwens, heerlijk bros!

PS, ik heb niet voldoende blikke trommels om ze in te doen want ik bak er ongeveer 40  :s

4

Een koektrommel met rijst werkt ook hoor! Taartdoos (bedoel je van karton??) heb ik geen ervaring mee.

Beetje stapelen, dan kunnen er best veel in een blikje hoor, hihi!

Succes...

I just love it....!!

mamalein schreef:

Een koektrommel met rijst werkt ook hoor! Taartdoos (bedoel je van karton??) heb ik geen ervaring mee.

Beetje stapelen, dan kunnen er best veel in een blikje hoor, hihi!

Succes...

In mijn blikje passen er zo'n 15...
Ik bedoelde idd een taartdoos van karton.

Voor wie het nog interesseert:
ik heb de koekjes 3 dagen in een (kartonnen) taartdoos bewaard. De doos heb ik van binnen bekleed met bakpapier en bovenop de koekjes heb ik ook bakpapier gelegd. Ik was bang dat ze anders teveel zouden uitdrogen.
En.... ze zijn nog heerlijk knapperig en niet slap of juist te hard!