26

Re: Een beetje van Rudolph en een beetje van mij...

Mijke79 schreef:

@Nancy: de banketbakkersroom-mix van de hebshop  :D

Ik heb vanmiddag de Dreamer gemaakt :Y
gewoon met custart poeder .
echt super lekker zeg :)  echt een aanrader :Y

Ik heb inmiddels ook de banketbakkersroom poeder van dokter Oetker gevondenbij de AH. deze ook maar eens proberen

27

ik ben vanochtend begonnen met de dreamer, (had gisteren al een poging gewaagd maar die waren echt huge en de papieren lieten op een gegeven moment gewoon los.

Cupcakes gemaakt, eerst even geschrokken omdat het "deeg" zo vloeibaar was  :s  cupcakes in de oven, recept was voor 12 maar ik had er 12 gewone en 8 medium (tussen mini en gewoon in) cupcakes uit de oven, de hele morgen af laten koelen in de tray (voor het geval dat dat de reden was dat de papieren los waren de vorige dag)

Even geproef... tja... een beetje brownie-achtig idd, een beetje klef maar het viel ook helemaal uit elkaar... vreemd  :/  helemaal teleurgesteld cupcakes mee naar mijn werk (daar vreten ze werkelijk alles op) en iedereen vond ze heerlijk - wel onhandig omdat ze het met een lepel op moesten eten :( maar lekker, alleen een had comentaar dat ze TE klef waren.

Ik had gewoon gezegd dat het een brownie-cupcake was  :+  en iedereen blij!

28

Bij mij was het deeg helemaal niet erg vloeibaar :/  en ze vielen ook niet uit elkaar, of klef.
Ik heb ze nu 2 x gemaakt, en ging super

29

Bij mij vielen ze zeker niet uit elkaar. Ze zijn inderdaad wel iets minder stevig dan als je ze met funcakes-mix en roomboter maakt, maar zijn wel nog gewoon goed te eten. Ja, de chocolade-cc is een beetje brownie-achtig, wat zachter van binnen, maar het liep niet leeg na het bakken en ik hoefde het zeker niet met een lepel te eten. Was gewoon veel luchtiger en een klein beetje klef, maar net genoeg om juist heel lekker te zijn  ;)

Zou het kunnen dat je het beslag iets te lang gemixt hebt waardoor er te veel lucht in is gekomen?

Dat het deeg een stuk vloeibaarder is (je kunt het een beetje gieten ipv dat het een plakkerige schepzooi is) komt denk ik gewoon door het gebruik van olie en melk ipv roomboter. Ik heb een jaar in de VS gewoond en daar werd eigenlijk al het beslag dat ik tegenkwam met olie gemaakt. Muffins, brownies, cake. Bijna nooit werd er in een recept om roomboter gevraagd. En als het wel zo was dan moest je de boter eerst smelten dus was het alsnog een stuk vloeibaarder.

30 Laatst bewerkt door Nayramc (23-11-2011 20:48)

ik heb geen idee  :nooo  het was idd niet water vloeibaar maar giet deeg, en dat van het lepeltje - kom ik vandaag weer achter - deden ze juist omdat ik zei dat ik eerst dacht dat ze mislukt waren  :grr:  grappig he? van je collegas moet je het juist hebben!

Ik kom zelf uit Spanje, daar ook nooit rb gebruikt (wist niet eens wat het was voor dat ik hier kwam wonen!  :9  gelukkig weten jullie hier in NL wel wat lekker is ;)