1

Onderwerp: koekdeeg gaat snel kapot???

Hallo,

Ik heb net voor het eerst koekjesdeeg gemaakt , recept is van hier. Deeg ging snel kapot bij het trekken, klopt dit?? Nu heb ik hem in folie in de koelkast gedaan, over een uur mag ik er mee verder, hopelijk hoort de deeg zo kapot te gaan??

2

Re: koekdeeg gaat snel kapot???

heb je het recept van Peggy Porschen? dat is namelijk in het begin wat korrelig. Als je het gekoeld hebt en het daarna nogmaals doorkneedt wordt het al een stuk minder....

Ik heb net terug gekeken en het is inderdaad van Peggy Porschen. Ik zal het strak weer door kneden, heel erg bedankt! Ben een beetje opgelucht:)

Ik gebruik ook vaak het recept van PP,en had hier in het begin ook veel problemen mee.Dan eens een tip gelezen om net na het maken(als het deeg zacht is,nog niet gekoeld/gerust in de koeling) al je vormpjes uit te steken,en dan pas laten koelen.Dit werkt geweldig!
:Y

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

5

zorg dat je het niet te lang koelt. Je kunt beter een wat zachter deeg hebben om uit te rollen. Meestal rol ik het deg uit tussen 2 stukken bakpapier, en leg de uitgerolde lap nog even terug in de koelkast. dan kun je een mooi strak koekje uitsteken.
Misschien nog een tip: met dit recept kun je heel leuke glas in lood koekjes maken. Leuk voor de kerst:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=174171

6

aubainmarietje schreef:

Ik gebruik ook vaak het recept van PP,en had hier in het begin ook veel problemen mee.Dan eens een tip gelezen om net na het maken(als het deeg zacht is,nog niet gekoeld/gerust in de koeling) al je vormpjes uit te steken,en dan pas laten koelen.Dit werkt geweldig!
:Y

:lol: zo heeft iedereen zijn eigen manier...gewoon even uitproberen wat voor jou het beste werkt. Dit is echt een super goed koekjes recept :Y

Hey dames, allemaal bedankt voor de reacties!
Ik heb net snel uitgerold op bakpapier en ook de uitstekers al gebruikt, heb de vormen nu in de koelkast gezet, straks zal ik hem in de oven doen, alleen denk ik dat ik ze te dun heb uitgerold daar kwam ik pas later achter, volgens mij echt geen halve centimeter, is dat erg??? waarschijnlijk zullen ze snel kapot gaan of niet?? Er komt nog fondant op de koekjes..

8

op zich niet erg als ze wat dunner zijn. Dan zijn ze alleen wat sneller gaar. Dus even goed in de gaten houden. Als de koekjes aan de randen beginnen te kleuren ze er uit halen. En natuurlijk zijn dunne koekjes wat kwetsbaarder dan dikke koekjes, gewoon wat voorzichtiger handelen. :)