1

Onderwerp: boltaart met gewone cake

Hallo iedereen!

Vorige week heb ik voor het eerst een boltaartje gemaakt bij een cursus. Nu wil ik er zelf eentje maken alleen dan met gewone supermarkt cake. Dit lijkt mij lekkerder maar heb hier en daar gelezen dat het te machtig zou zijn. Heeft iemand positieve ervaringen met gewone cake? En zo ja welke cake en wat voor vulling heb je dan gebruikt? Mij lijkt iets met framboosjes en banketbakkersroom erg lekker..

2

Re: boltaart met gewone cake

Als cake te machtig is, snijd je gewoon kleinere stukjes  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Miss Pebble schreef:

Als cake te machtig is, snijd je gewoon kleinere stukjes  :D

haha....zo simpel kan het zijn.
Maar wel waar en de vulling klinkt ook goed

groetjes karin

4

maar kan ik dan het beste geen slagroom gebruiken aangezien de cake zelf al wat vetter is?

5

Ik vind slagroom met cake juist en top combinatie en die frambozen maken het alleen maar meer jummie :+
Kijk smaken verschillen, dus doe wat je lekker vind. Uiteraard wordt het machtig, maar dat wordt het met elke vulling wel. Het gaat er ook omdat het geheel niet te zoet wordt (of je moet een echte zoetekauw zijn).

Zorg alleen dat de vulling niet met het fondant in aanraking komt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6 Laatst bewerkt door simone1990 (22-11-2011 11:50)

Ik gebruik marsepein:) Dus dan zou slagroom met banketbakkers room en framboosjes gewoon lekker zijn? of dan juist botercreme?

7

ik zou denk ik kiezen voor banketbakkersroom, maar dat is persoonlijk. gewoon proberen :Y

groetjes karin