1

Onderwerp: Sinterklaastaartvullingen - recepten gezocht!!

Hoi Allemaal,

Ik wil een sinterklaastaart gaan maken en zoek lekkere vullingen hiervoor met speculaas o.i.d. Ik kan op dit forum niet echt (sinterklaas)recepten vinden met daarbij aangegeven de hoeveelheden die je van alles nodig hebt. Kunnen jullie me hierin verder helpen?
Ik heb vandaag bij AH al een yoghurtmousse met stukjes mandarijn van Mona gevonden. Ik denk dat dit wel lekker is voor de bovenste (2e laag) van de taart. Maar voor de eerste laag zoek ik dus nog iets (met speculaas o.i.d. erin..)
Daarnaast vroeg ik me af of de mousse van Mona lang houdbaar is in de taart. In het weekend van 3 december gaan we hem opmaken (tenminste, proberen...  ;) ) Hij is (volgens de verpakking) houdbaar t/m 4 december. Maar ik weet dus niet hoe dat zit als hij in de taart verwerkt is. Kan iemand me dat vertellen??
Zijn de andere toetjes van Mona (met de sauzen erin) bijvoorbeeld ook geschikt voor taarten?? Want ik zag ook nog een toetje van de maand: Marsepein met chocoladelettersaus. Misschien ook een idee?

Als jullie nog tips hebben, ook welkom!!
Ik zie verder de reacties voor (o.a. recepten) graag tegemoet!
Bedankt alvast, ik zal er heel erg mee geholpen zijn.

Groetjes,
Bakker81

2

Re: Sinterklaastaartvullingen - recepten gezocht!!

Van het weekend een taart gemaakt met slagroom, stijggeklopt met klopfix en daarna speculooshagel erdoor, 2e laag BC met speculaaskruiden er door heen, taart was ook afgesmeerd met delzelfde BC. Hij was errug lekker!

What doesn't kill you, makes you stronger

3

Wat kaneel en kruidnagel door de biscuitmix, met een vulling van bc+Patidess mandarijn en hele kruidnoten erbovenop en afgesmeerd met speculoos-bc.
Vooral als het geheel dan ook nog bekleed wordt met marsepein... Jummie!!!

Sinterklaasiger kan het voor mij niet worden  :D

Oja, voor de Mona-toetjes geldt de houdbaarheidsdatum alleen maar als het nog dicht is. Na openen drie dagen houdbaar, zoals alle melkproducten (behalve boter  :D ). Je kunt 'm ook goed invriezen hoor!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Hier een linkje naar een sinterklaasvullingtip die ik eerder deze maand gepost heb:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=172474

5

Bedankt voor jullie reacties en tips!! Ik denk dat ik wel een lekkere combinatie gevonden heb.
Onderste laag slagroom, aangemaakt met klopfix en speculooshagel erdoor, de bovenste laag yoghurtmousse met stukjes mandarijn en afsmeren met een laagje botercreme met speculaaskruiden. We zullen a.s. weekend ontdekken of het lekker is. :)

Groetjes,
Bakker81

6

MMM klinkt lekker en zou het ook kunnen met een chocolade biscuit of is dat niks die combi.

7

Lekker! Maar wat is speculooshagel?

Groetjes Erna

8

@ Mariska, ik denk dat het ook kan met chocoladebiscuit.... ik ben zelf niet zo'n grote fan van chocoladetaarten (die vullen zo...  :( ) Maar je zou het kunnen proberen.
@ Erna, speculooshagel kun je kant en klaar in de supermarkt kopen, bij de hagelslag.... succes!

9

ik heb nu de botercreme aangemaakt met chocolade pepernoten die heb ik natuurlijk eerst gehakt.
En de 2e laag heb ik gepikt van hier op het forum, dat is een laag amandelspijs beetje aangemaakt met water om het goed te kunnen smeren, met daarop banketbakkers room, ( kan nog met mandarijntjes erdoor, maar die heb ik nu niet)
Het leek mij een goede combi..

ps ik hou niet zo van spijs maar soms moet je je familie ook eens plezieren hé??
Misschien kun je ipv de spijs ook chocolade doen? lijkt mij ook lekker
Groetjes Suzanne

10

Thanks morgen meteen kijken! Heb meteen al de vullingen voor beide sinterklaastaarten voor the family klaar. Toch zo handig zo'n forum  :D

Groetjes Erna