1

Onderwerp: Vraag over kleurstof toevoegen aan MMF

Good morning!

Ik wil vanavond voor het eerst MMF gaan maken. Nu heb ik een how to gevonden hierover. Ik heb begrepen dat je de marshmallows tegelijk met de toegevoegde kleurstof in de magnetron doet. Maar het liefst wil ik een grote hoeveelheid MMF maken en daarna pas kleurstof toevoegen. Zodat als je een klein beetje in een bepaalde kleur nodig hebt dat je dit eraf kan halen en alleen dat deel kunt kleuren.

Is dit mogelijk zover jullie weten?

Alvast bedankt!

Groetjes Claire

Deliclaire, de toef op de taart.

2

Re: Vraag over kleurstof toevoegen aan MMF

Ik heb begrepen dat je de marshmallows tegelijk met de toegevoegde kleurstof in de magnetron doet.

Waar heb je dat begrepen? Ik zou het niet doen, gewoon de MMF maken en later naar wens de hoeveelheden kleuren die je wilt.

3

ik zou het ook niet zo doen. eerst maken en later kleuren. dan weet je ook zeker dat je de kleur krijgt die je wil en niet te veel hebt in 1 kleur oid.... ik heb zelf geen MMF gemaakt, maar wel gemerkt met het taarten dat het beter resultaat oplevert als je 1 stap te gelijk doet ipv 2... ;)

4

Karin09 schreef:

Ik heb begrepen dat je de marshmallows tegelijk met de toegevoegde kleurstof in de magnetron doet.

Waar heb je dat begrepen? Ik zou het niet doen, gewoon de MMF maken en later naar wens de hoeveelheden kleuren die je wilt.

Deze how-to ga ik gebruiken: http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx.
Maar ik ga gewoon proberen om de kleurstof daarna toe te voegen  :)  Bedankt voor jullie reacties!

Deliclaire, de toef op de taart.

5

Ik maak altijd MMF en kleur het altijd als mijn MMF al gemaakt is. Gaat prima!!

Groetjes Puck