1

Onderwerp: Hoe moet je een taart bewaren die versierd is met fondant?

Hallo,

Ik ga mijn eerste taart bakken en wil hem vullen met kersen en slagroom, afwerken met botercreme en bekleden met fondant. Ik heb begrepen dat fondant niet in de koelkast mag, hoe kun je de taart dan bewaren en hoelang? Want er zit natuurlijk wel slagroom in.

2

Re: Hoe moet je een taart bewaren die versierd is met fondant?

Fondant kan prima in de koelkast, het hoeft alleen niet te worden bewaard in de koelkast.
Dus deze taart kan prima in de koelkast, moet zelfs daar bewaard worden vanwege de slagroom.

3

Bewaar- en invriesvragen [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

4

Een taart met slagroom MOET in de koelkast en fondant kan er ook in hoor. Succes!

I just love it....!!

5

Wel opletten dat er geen sterk ruikende spullen in dezelfde koelkast liggen..zonde als je taart naar ui gaat ruiken/smaken.

6

Zelf werk ik met marsepein, daarvan weet ik dat als je marsepein los in de koelkast zet het gaat 'zweten' dus ik zet mijn taarten dan altijd in een taartendoos in de koelkast. Of dit ook zo is voor fondant, kan ik je niet vertellen

Je kunt ook de zoek functie gebruiken, volgens mij zijn hierover veel topics te vinden.

Succes met je eerste taart! :) wees gewaarschuwd, het is verslavend:P

7

Okee dankjewel, kunnen jullie mij ook vertellen hoelang je de taart dan kunt bewaren?
Sorry, als hij niet bij het goede onderwerp staat. Ben hier pas net...