26

Re: Sugar craft gun

ik krijg de marsepein of fondant er super doorheen
het is alleen zo dat als hij gevuls is dan moet ik de hele tijd de sg helpen
hij werkt niet als een kit spuit dat ik hem met 1 hand kan bedienen?
als ik de sg inknijp komt er fondant uit maar als ik dan niet knijp gaat de stang ook weer terug

hoe komt dit?
bij mij zitten de 4 plaatjes boven de veer

27

Je moet steeds opnieuw knijpen.

28

ja dat snap ik maar als ik knijp komt er fondant uit maar als ik dan die rode hendel loslaat om weer te knijpen gaat de duwstand ook omhoog dus als ik dan weer knijp duwt hij niet verder

beetje duidelijk?
hij duwt er maar een beetje uit en als ik weer knijp duwt hij hetzelfde stukje?

29 Laatst bewerkt door heleena (20-11-2011 14:04)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=157507

...misschien even hier kijken of ie wel goed in elkaar zit.

Er is hier toen ook een heleboel geschreven en zo kwamen we er achter dat sommige guns niet goed in elkaar zitten.

Bij het naar beneden scrollen...zie je foto's en een tekening.

30

heleena schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=157507

...misschien even hier kijken of ie wel goed in elkaar zit.

De link is de link naar dit topic  ;) Ik neem aan dat olivierd de bovenstaande berichten gelezen en bekeken heeft.

Ik wilde verwijzen naar de how-to video bij de how-to's maar helaas is die video niet meer beschikbaar.

31

Ha, ha....lekker bezig geweest dus.  :o
Nou ja...hier stond wel het geen ik bedoelde...had zelf dus niet terug gelezen en ben op een andere manier op zoek gegaan.  :grr:

Je bent zeer oplettend, Karin.  ;)

32

ja hoor ik heb alles gelezen sg weer uit elkaar gehaald
maar ik moet hem nog altijd wat aanduwen en knijpen tegelijk anders doet hij het gewoon niet

het is toch de bedoeling dat je de sg met 1 hand kan bedienen?

33

Ja, dat is wel de bedoeling.
...dan terug gaan naar de winkel.

34

ik heb hem bij de leukste taarten gekocht in veenendaal zou je dan ook bijv. in naaldwijk terug kunnen?

35

Vast wel...als je in het ene filiaal in een stad iets koopt dan kun je het ook terugbrengen bij een ander filiaal in een andere stad.

36

Misschien wel niet, zou daar voor de zekerheid gewoon even over bellen........

37

Ik moet hem ook (heel) vaak 'aanduwen' op  het zwarte knopje bovenin, terwijl ik in het handvat knijp. Ténzij ik (zo lijkt het ;)) een kilo crisco er doorheen doe........

Fondant gaat er bij mij sowieso moeilijk(er) doorheen dan marsepein en als er tylose doorheen zit gaat het er al helemáál niet doorheen....

Volgens mij is dat heel algemeen als ik eens wat topics gelezen heb de afgelopen tijd over de sugargun.

In dat geval werkt die van jou ook goed......? ;)

38

Ik herken het bovenstaande niet.
Als ik de marsepein er in gedaan heb dan duw ik de eerste keer het inderdaad even aan maar dan komt de rest er toch echt wel uit door de hendel met knijpfunctie te gebruiken.
Een beetje crisco smeer ik met mijn pink in de zwarte huls.
Tja..als er tylose door heen zit dan kan ik het mij voorstellen dat ie slecht werkt.

Heel verstandig die opmerking van Karin over het bellen....zo zit je altijd safe.

39

Ik had dat probleem eerst ook met fondant. Marsepein ging wel altijd goed. Nou las ik dat je fondant eerst even in de magnetron moest voorwarmen. Dat heb ik gister dus geprobeerd.... en nu lukt het wel!

40

ik ga terug naar de winkel ik kom er hier niet uit
de plaatjes moeten er namelijk voor zorgen dat de duwstang naar beneden geduwd wordt en dat hij bij het loslaten van de rode hendel ook benden blijft en dat gebeurt dus niet?

41

Verstandig besluit.
Succes.