Onderwerp: fondant/KWARK taartje
Ja hoor je leest het goed dit is een kwarktaart bekleed met fondant en dus geen biscuit met een klein laagje kwark er tussen.
Deze keer voor ons gemaakt omdat wij morgen 12,5 jaar getrouwd zijn.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » fondant/KWARK taartje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ja hoor je leest het goed dit is een kwarktaart bekleed met fondant en dus geen biscuit met een klein laagje kwark er tussen.
Deze keer voor ons gemaakt omdat wij morgen 12,5 jaar getrouwd zijn.
Zit de fondant recht op de kwark dan? En smelt dat niet?
Wel een mooie taart trouwens 
Wat een mooie!!
Maarre... gaat dat? Kwarktaart bekleden? Druk je dat niet gewoon in? En is het lekker??
ik wist ook niet dat dat kon. hoe heb je dat precies gedaan dan? lijkt me wel erg lekker!
Zal ik jullie even uitleggen hoe je dit doet.
Je bakt een hoog kapsel van ong 10 cm of 2 kapsels van ong 5 cm (mijn kapsel was 13 cm maar is helaas tijdens het bakken al ingestort). Snij een bodem en een deksel van 1,5-2cm. Leg de bodem terug in het bakblik. Pak nu je middenstuk. Hier snijdt je de midden uit zodat er alleen een rand van biscuit overblijft. Zet deze rand voorzichtig in je bakblik op de bodem. Vul de holte in de taart nu met het kwarktaartmengsel zodat het vlak komt met de rand van je biscuit. Plaats het deksel op je taart. Zet de taart een paar uur (liefst een hele nacht) in de koelkast. Plaats een snijplank oid op je bakblik en draai de taart voorzichtig om zodat je bodem het deksel wordt. Je kan nu afsmeren en bekleden.
wat een leuk idee! had ik nooit opgekomen maar ga ik zeker een keer proberen! bedankt 
wat origineel!
Ben wel benieuwd hoe dat gaat met aansnijden.. en hoe dat smaakt...
Wat een leuk idee! En je taartje ziet er super uit hoor!
Gaat prima met aansnijden hoor. Ik vond alleen de combinatie biscuit met citroenkwark niet zo. Misschien is het lekkerder als je choco biscuit gebruikt of een andere smaak kwarktaart. Heb zelf het idee dat ik iets aan smaak miste. Het is veel lekkerder met zo'n kruimelbodem. Moet ik toch ook eens iets op verzinnen. Het biscuit moet dus eigenlijk de smaak krijgen van die kruimelbodems. Iemand een idee hoe je dat kan doen???????????
O, ik maak kwarktaart altijd met de pakken van de Aldi en die is met 2 biscuitbodems: eentje voor onder en eentje voor boven. Ik maak er meestal aardbeienkwarktaart van, door gewoon stukjes aardbei door het kwarkmengsel te mengen en af te werken met slagroom en stukjes aardbei.
Deze taart is altijd als eerste op.
Ik had alleen mijn twijfels bij de combinatie kwark/fondant....
maar ik begrijp eruit dat dat wel lekker was?
Ja hoor dat is prima te doen. Maar hoe wil je dat doen met de zijkant dan. Ook daat moet biscuit zitten wil je er fondant over kunnen doen. Zal morgen even een foto plaatsen van de aangesneden taart.
ooooo, zeer goede optie! want ik (en onze visite) is altijd gek op m'n zelfgemaakte kwarktaarten.... 
Ja hoor dat is prima te doen. Maar hoe wil je dat doen met de zijkant dan. Ook daat moet biscuit zitten wil je er fondant over kunnen doen. Zal morgen even een foto plaatsen van de aangesneden taart.
Ik bedoelde niet, dat ik de taart die ik gewoonlijk maak met fondant had willen bekleden, maar meer, dat mijn ervaring van de combinatie kwark/biscuit erg goed is. Ik had juist verwacht dat kwark/fondant niet zo lekker zou zijn.
Jouw oplossing met de uitgeholde taart vind ik geniaal.
Haha dank je! Eindelijk eens iemand die inziet hoe geniaal ik ben.......gniffel. Ik heb er een paar nachten van wakker gelegen om dit te bedenken maar het is het wel waard.
En kwark met marsepein dan? Is dat beter te doen dan Kwark en Fondant?
Geen idee, ik vond kwark met fondant lekker en ik hou niet van marsepein.
Zoals beloofd een foto van de binnenkant. Let niet op de dikte van de fondant, dit was zelfgemaakt drama fondant en dat hebben we dus niet opgegeten. Was gewoon even voor de leuk zeg maar en om een kwarktaart te proberen.
Wat een super super super goed idee!!! Ga ik van je pikken
!
Is goed hoor. Het streelt mijn ego dat ik als zeer beginnend taartenbakster (net mijn 8e fondanttaart af) jullie nog aan ideeen kan helpen....
Is goed hoor. Het streelt mijn ego dat ik als zeer beginnend taartenbakster (net mijn 8e fondanttaart af) jullie nog aan ideeen kan helpen....
Nou, keep going zou ik zeggen
!
leuk bedacht
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » fondant/KWARK taartje