1

Onderwerp: Botercreme-extra korrelig (incl foto)

Ik heb zojuist de botercreme extra geprobeerd te maken maar hij ziet er totaal niet uit zoals hij zou moeten!! (gok ik dan, want dit is de eerste keer haha)

Ik heb alles gedaan volgens recept en nu in totaal 15 minuten gemixt nadat alles door elkaar heen zat.

http://img.photobucket.com/albums/v216/Lisa-/IMG01419-20111113-1623.jpg

weet iemand hoe dit kan? :(

2

Re: Botercreme-extra korrelig (incl foto)

Huh......dat ziet er idd niet goed uit  :nooo
Het is gaan schiften..........maar waarom?
Heb je wel roomboter gebruikt?

Was alles wel op kamertemperatuur?
heb je de poedersuiker wel gezeefd?

4

Alles was op kamertemperatuur (alles stond er een uur buiten de koelkast) poedersuiker gezeefd en inderdaad met roomboter..

Hopeloos gok ik :p kan het gewoon zijn dat het 1 keer in de zoveel keer mislukt?

5 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (14-11-2011 19:14)

tja dan weet ik het ook niet.......  :( 
er was ook niets over de datum?
en je hebt het ook gedaan zoals op de verpakking stond?

6

Botercreme extra is met banketbakkersroom toch?

Dan heb je waarschijnlijk de botercreme en banketbakkersroom in 1x bij elkaar gedaan. Vaak gaat het goed, maar soms gaat hij dan schiften :mad:
Beetje bij beetje bij elkaar gooien (ik weet nooit welke bij welke moet) en dan gaat het goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Wat bijzonder!  :s

(Ik kan je alleen niet helpen want ik heb nog geen ervaring met deze structuur.)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

8

@danielle, nee was niks over de datum, alles toen net in de winkel gekocht zelfs!

@ottolien, het is inderdaad met bbr maar niet zo dat de BC en BBR bij elkaar word gemixt maar de ingredienten los. Dus eerst bbr maken en dan boter erbij en dan poedersuiker geloof ik (die volgorde kan ook anders zijn).

Maar precies gedaan zoals in het recept op deze website.. Maybe gewoon nog maar een keer proberen dan!

Heel vervelend, wat zal je gebaald hebben!
Ik doe het ook zoals op de verpakking staat,
Alleen ik doe de mix pas als laatste erbij en niet de rest bij de mix.
Misschien dat dat scheelt?

Ik mix de boter best wel lang voordat ik de poedersuiker er in delen bij doe (goed mixen) en als laatste in delen de bereide mix. Dan als alles er door zit mix ik ook nog ruim een kwartier totdat je een romig mengsel hebt (zoals slagroom).

10

Move to ~> bakken & vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

@pooh: Dit stond bij decoreren omdat ik botercreme extra gebruik om te decoreren en niet vullen.

@danielle, ja baalde inderdaad wel. maar ga het gewoon nog een keer proberen!

dankjulliewel voor t mee denken!

12

met dit koude weer kan het zijn dat de boter nog niet warm genoeg was..
maar doe je nog marsepein of fondant hieroverheen? smelt dat niet?

Het is inderdaad gaan schiften dit heb ik ook een paar keer gehad en toen heb ik de bak onder heet water gehouden en ondertussen geklopt en toen is het goed gekomen!

14

Ik zet altijd mijn boter even op laag vermogen in de magnetron....
nooit geen problemen mee gehad..mss een tip!!

15

als je boter een uur buiten de koelkast legt, is ie nog te koud denk ik, idd gewoon even op laag vermogen in de magnetron. Ik maak zelf altijd eerst kleine blokjes van de boter, is makkelijker te mixen.

succes

16

Ik heb de boter ongeveer 20sec in de magnetron gehad zodat deze zacht en 'roerbaar' was.. dus dat kan het niet zijnd enk ik..

Ik gebruik het om te decoreren en niet om af te smeren, dus het zal niet smelten ;)

17

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je toch nog langer had moeten mixen.
Want je zegt dat alles op kamertemperatuur dus het kan ook niet komen doordat de aangemaakte mix te koud was. (Alhoewel ik die ook een keer zo uit de koelkast er bij gedaan heb en er was toen niets aan de hand)