1

Onderwerp: oefenen...oefenen...

Eind december zijn mijn kinderen jarig en ze vinden mama's nieuwe hobby leuk en willen natuurlijk met hun verjaardag ook zo'n mooie taart....en natuurlijk op school ook trakteren met cupcakes......
Maar ja, mama moet nog wel veeeeel oefenen.
Daarom deze "oefentaart". Hij staat nu in de vriezer en wordt met pakjesavond opgegeten.

Pffff, ik moet nog echt veel leren. Hier komt ie:
http://www.kipositive.nl/images/stories/pictures/img_8026.jpg
http://www.kipositive.nl/images/stories/pictures/img_8027.jpg

Een bescuitbodem met twee laagjes aardbeienyoghurtbavarois, afgesmeerd met bastognebotercrème en afgewerkt met marsepein (van de xenos).
De bloemen en roosjes zijn van fondant die ik eerder al geknutseld had.
Met de gedraaide rand had ik moeite om die er netjes op te krijgen, dus daar moet ik maar eens een howto van opzoeken hier....of hebben jullie tips hoe dit makkelijk kan?

Het is nog erg moeilijk, maar ik vind het wel heel leuk om te doen. Bedankt voor het kijken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: oefenen...oefenen...

jeetje wat zijn je roosjes mooi!!!

en de rest, iets strakker, lekker oefenen en dan is het prachtig! (en rond bekleed makkelijker dan rechthoek,hihi)

vulling klinkt ook erg lekker trouwens :D

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Leuk taartje hoor! Roosjes zijn erg mooi geworden. Idd wat door Rorico geschreven word. Gewoon blijven oefenen! Je komt er wel :P

Oefening baart kunst.......en dat gaat vast goed komen.
Waar ik een oppepper van heb gekregen is het topic babbel na het bakken. Daar hebben verschillende forumleden hun 1e taart geplaatst en hun mooiste. En dan denk je wauw als ik veel blijf oefenen worden ze later zo!
Maar ik vind je taartje er erg leuk uitzien hoor!

Leuk om zo te proberen hé!

Nog 2 opmerkingen:

je schrijft dat je afgesmeerd hebt met bastognebotercreme, ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik neem aan dat dat is met gemalen bastognes erdoor. Dit is denk ik niet glad en daar niet erg geschikt om af te smeren, afsmeren doe je juist zodat de ondergrond erg strak is.

En ik heb gisteren cupcakes gedecoreerd met marsepein van de xenos, vond het een ramp.  :nooo Het is heel grof en plakkerig.
Dus het bekleden van een taart hiermee lijkt me een uitdaging, het zou mij niet zo strak gelukt zijn!  :thumb:

6

Dank jullie wel allemaal voor de oppeppende reacties, dat doet een beginner goed  :Y

aassttrriidd schreef:

Leuk om zo te proberen hé!

Nog 2 opmerkingen:

je schrijft dat je afgesmeerd hebt met bastognebotercreme, ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik neem aan dat dat is met gemalen bastognes erdoor. Dit is denk ik niet glad en daar niet erg geschikt om af te smeren, afsmeren doe je juist zodat de ondergrond erg strak is.

En ik heb gisteren cupcakes gedecoreerd met marsepein van de xenos, vond het een ramp.  :nooo Het is heel grof en plakkerig.
Dus het bekleden van een taart hiermee lijkt me een uitdaging, het zou mij niet zo strak gelukt zijn!  :thumb:

Klopt, van die bastognebotercrème...je krijgt dan idd "korreltjes" op het af te werken vlak....volgende keer maar een gewone botercrème gebruiken.
En de marsepein van de xenos vind ik ook prul....ik had het al gekocht en later hier op het forum gelezen dat meerdere er problemen mee hadden. Het is niet fijn om mee te werken. Idd grof en heeeel erg plakkerig.

Dank jullie wel voor jullie feedback!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery