1

Onderwerp: kaneelappeltjes

Ik lees de laatste tijd met regelmaat dat een taart gevuld wordt met gebakken kaneelappeltjes, dat lijkt me heerlijk.
Ik heb op het forum bij vullingen gezocht naar het recept maar kan het niet vinden. Wie wil het recept met mij delen?
Alvast bedankt

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

2

Re: kaneelappeltjes

Die gebakken appeltjes met kaneel, hoe maak je die? En kan dat buiten de koelkast blijven?

Appels schillen en in schijfjes snijden. Bakken in koekepan in beetje boter tot ze mooi bruin zijn (eventueel indien je een zoetekauw bent (riet)suiker of steviapoeder toevoegen). Op het laatst naar smaak kaneel erover strooien.

even uit een ander topic gekopieerd voor je :D

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Ik was ook al van plan ernaar te zoeken. Het leek me op zich wel logisch hoe ik ze moest maken, maar voor de zekerheid...
Maar is dat niet te nat als vulling?
En zo kun je toch ook gecarameliseerde appeltjes maken? Dat lees ik geloof ik ook wel eens. Kwestie van wat suiker in de pan doen lijkt me?

Las hier laatst de tip dat als je bang bent dat ze te nat zijn je er custard overheen kan dien. Is lekker qua smaak en absorbeert eventueel een teveel aan vocht. Ik ga ze van de week maken en heb de custard al in huis  O-)

Life is what you bake it.

5

Bij rudolph's bakery deed hij ook zoiets bij de tarte tatin :

appels in vieren delen ( maar dan zou ik het als vulling dunner doen )
en van te voren een caramel maken : gewoon suiker laten smelten in een steelpan.
Dan de laag maken van de caramel en daar de partjes appel in leggen...

Maar goed, of dat nou zo makkelijk is om als vulling te gebruiken??
Lekker lijkt het me wel ;)

Liefs Samantha

6

Die je dit dan mengen met je botercreme of doe je dit bovenop een laagje slagroom of  bbr

ik vindt het ook wel lekker als je zede vulling hebt om dan wat kaneel door de kapsel te doen.

7

Bedankt, ik ga het eens uitproberen.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!