1

Onderwerp: lucht onder de rand

Hallo iedereen,

Ik dacht helemaal blij te zijn met mn nieuwe bakpannen van PME.
ben er op zich wel blij mee maar er irriteert wel iets. Namelijk lucht onder de rand.  :grr:

Ik bak in de pannen van 10cm hoog en ze worden ok wel goed, alleen als ik dus het kapsel op mn rooster stort zit daar de lucht en licht er een dun vliesje bicuit boven op. Hoop dat jullie het een beetje snappen.  :P Ik moet dat vliesje dan verwijderen anders gebeurd dat wel met afsmeren, met als gevolg dat ik dus schuin aflopende randen heb. hier baal ik best wel van.
Ik spuit mijn blikken in met bakspray en vul dan mijn blik, dan strijk ik de boven kant een beetje glad, thats it niks bijzonders dus.

hebben jullie dit probleem ook weleens? en wat doen jullie dan?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
fifi

Geniet van elke dag!!!!

2

Re: lucht onder de rand

Hoi Fifi,

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik doe het precies hetzelfde als jou, zou dus ook graag willen weten hoe dit komt!

Groetjes,
Sandra

3

Das meestal het gevolg van overtollige bakspray!  :Y

Na t sprayen even met een kwastje of papiertje het teveel weg halen en je probleem is waarschijnlijk opgelost!

4

Yep teveel bakspray en rustig het beslag storten in het bakblik. Zelf gebruik ik de bakspray van zeelandia en sindsdien heb ik het probleem alleen wanneer ik haast heb :)

5

Bedankt!  ga morgen meteen eens proberen met minder bakspray! Het zou best kunnen, ben er niet zuinig mee;)  :thumb:

Geniet van elke dag!!!!

6

Dat probleem heb ik ook, heel irritant.
Probeer zo min mogelijk bakspray te doen, maar heb er nog steeds last van.
Heb ook geprobeerd het uit te vegen met een stukje keukenrol. Daarna gecheckt of er nog wel overal goed bakspray zat. En toch bleeft de taart toen vastplakken en bleef uiteindelijk de hele 'korst' in de bakpan achter...
Ik gebruik trouwens dr oetker spray.

7

En de pan even een paar keer flink op het aanrecht tikken en tegen de zijkanten slaan voor ie de oven in gaat helpt ook.
Overigens heb ik dit probleem ook gehad met bakspray (het tikken/slaan hielp wel maar hield toch altijd een wat nattig randje over) maar sinds ik panease (een mix van crisco, olie en bloem, recept heb ik hier op het forum ooit gevonden) heb ik daar totáál geen last meer van. Werkt echt duizendmaal beter dan bakspray en je keukenvloer wordt er ook niet spekglad van  ;)

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

8

Ik zag bij de Makro Wilton cake release, is dat niet iets?
Ik tril de luchtbubbels eruit. Natuurlijk niet heftig heen en weer tikken.
Maar gewoon even op je werkbank kort achter elkaar.

Gr. Eveline