1

Onderwerp: Kapsel rijst, maar stort in.

Wie kan mij helpen want ik word gek. Al jaren maak ik cupcakes en taarten maar sinds ik nwe oven heb (combimagnetron Whirlpool Jetchef) mislukken alle cupcakes en kapsels.
Ik gebruik de hoeveelheden zoals hier in de tabellen staat vermeld en bak de kapsels dan 35 min op 175 graden (heb 180 ook al gehad) de kapsel rijst dan prima maar stort daarna in en wordt heel compact.
Ik snap er niets van en heb al van alles anders gedaan, andere hoeveelheden, kortere tijd, langer gemixt WAT DOE IK FOUT!!!!!!

2

Re: Kapsel rijst, maar stort in.

Misschien iets lagere temperaturen en ietsje langer....
Bij mij mislukte het eerst ook steeds, nu bak ik op lagere temperatuur zo'n 160 graden en daarna afhankelijk van de hoeveelheid de tijd wat langer maken.  bv. 20 cm doe ik 50 min. in de oven.
Zo moet je een beetje spelen met tijden en temperaturen om het goede resultaat te krijgen....

Succes.  :thumb:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

3

Heb je hem niet per ongeluk op hetelucht staan?
Ik ga je even melden want je staat hier niet goed en krijg je mischien ook niet de goede tips ;)

4

Move to ~> Bakken&Vullen

En titelfix, alleen om hulp roepen nodigt niet uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Dankje Daan. En Ricky heb hem idd nog niet lager gehad dan 175 dus die ga ik ook nog ff proberen. Vervelend hoor zo een nwe oven haha

6

stort de taart tijdens het bakken in of als hij uit de oven is? Als hij uit de oven instort dan is hij nog niet gaar...
De meeste combi magnetrons zijn hete lucht ovens. Dan moet je je oven 20 graden lager zetten dan in het recept staat. Dus op 160 graden in plaats van 180 graden...