1

Onderwerp: bavarois als topping op een cupcake

Hallo,

Tja, misschien een beetje dom van me, wou graag een chocokoko cupcake maken, de creme er op moest wel wit zijn - het is namelijk voor een sneeuwpop - dus ik dacht> chococc met kokosvulling van de recepten rubriek als topping.

Goed idee - dacht ik tenminste - de vulling is heerlijk, maar echt niet geschikt om mee te spuiten :nooo  :nooo  :nooo  , had het ook wel kunnen weten aangezien er kokosbavarois op de tittel staat  :grr: (ik zei het al, dom)

Nu is mijn vraag> kan ik iets er doorheen doen of zo iets om het toch wel te kunnen spuiten of kan ik beter een andere recept gaan zoeken

Re: bavarois als topping op een cupcake

Ik denk dat met nog meer gelatine of klopvast erbij je nog steeds niet het resultaat krijgt wat je wilt voor een echte 'toef'. Het blijft dan toch een beetje uitzakken, door de hoeveelheid kokosmelk.
Ik zou nieuwe botercreme (of MBC) maken met eventueel kokossmaak er doorheen, of besprinkelen met kokos.

3

mbc??

4

Ik heb begrepen dat je met Bavorois prima kunt spuiten, maar misschien niet hetgeen wat jij wilt?

En is je bavarois wel stevig genoeg als in goed bereidt? Want ik heb er nog nooit toeven mee gemaakt maar als ik naar de consistentie kijk van mijn bavarois dan lijkt het me wel dat het goed kan. (deze zin is een beetje wazig maar je snapt vast wel wat ik bedoel :P)

En MBC staat voor Merengue Botercreme; zie recepten.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Je kunt er met een ronde opening best een rondje mee draaien, maar met zo'n kartelmondje krijg je er volgens mij geen scherpe randen mee, dan lijkt het heel snel uitgezakt.

6

Ik maak wel vaker bavaroistoeven zonder problemen.
Ik heb van die bakjes mix in diverse smaken.
als ik de bavarois de volledige tijd laat opstijven, is ie te stevig om mooie toeven van te spuiten, dus ik laat hem ongeveer voor de helft opstijven, dan is ie stevig genoeg om te spuiten en als toef stijft ie dan wel verder op.